Četvrtom i subotom s vlastitim vlastitim hladnjačama isporučujemo meso, ribu, školjke, kavijar, sir i mliječne proizvode diljem Hrvatske, samo je jedan od oglasa na stranicama Go Local koje je pokrenula Morana Petričević koja se bavi konzaltingom u području ugostiteljstva. Platforma je osmišljena kao 'prva pomoć' za dostavu hrane, pića te gotovih jela u situaciji korona krize, prije svega za strance, koji se možda slabije snalaze u našem društvu i kojima treba dobar vodič kako se opskrbiti osnovnim namirnicama u situaciji kada se ograničilo kretanje te društveni kontakt.
- Kod nas se može naći sve što treba biti na jednom stolu. Povezani smo i s voćarima, povrćarima, proizvođačima mlijeka, čak i vina, ulja, piva te kave, svima koji nude domaće i lokalne proizvode. Na našim stranicama kupci pronalaze proizvode i informacije kako ih naručiti. U početku smo sami tražili proizvođače koji nude dostavu ovakvih proizvoda, sada nam se sami javljaju te povezujemo one koji proizvode i one koji trebaju te proizvode - govori naša sugovornica.
Zapravo je projekt Go Local nastavak ranijih projekata koje je prije osam godina pokrenula Petričević. Ona je osnivačica Zagreb Expata, portal na engleskom jeziku za hrvatsku poslovnu i međunarodnu zajednicu u Zagrebu, Splitu i u Istri koji pruža sve informacije koje bi strancu zatrebale kad dođe u Hrvatsku.
- I sama sam često putovala po svijetu i svaka ruka podrške te topla riječ u drugoj zemlji kada se u početku teže snaći, bili su mi od velikog značenja. Zato sam pokrenula Zagreb Expad na kojem stranci dobivaju korisne informacije od toga kako unajmiti stan, koji su restorani dobri, kako do liječnika, odvjetnika, koje škole postoje za djecu, kakvi tečajevi jezika... - niže naša sugovornica. Zagreb Expat često koriste i naši povratnici koji su dugo izbivali iz zemlje i trebaju neko vrijeme 'uhodavanja'.
Tako je niknulo nekoliko portala specijaliziranih za neko područje (stanovanje, škola...) u kojem su okupljene zajednice od po nekoliko tisuća članova i u kojima se dijele korisne informacije. Koriste ih ljudi iz različitih ambasada, poslovni ljudi, stranci koji su se u Hrvatsku doselili, a među njima najviše Englezi, Francuzi i Talijani, Rusi a od stranaca iz udaljenijih zemalja tu su oni iz Kine, Etiopije, Egipta, Japana...
Go Local kao produžetak ovog projekta nametnuo se sam po sebi. Mnogi su se zbog situacije s Covid-19 okrenuli naručivanju hrane, pića i lokalnih proizvoda, a na ovoj platformi povezuju se oni koju kupuju i oni koji proizvode. U samo tri dana od pokretanja Go Local, zajednica je narasla na 600 članova.
- Ovo je izuzetno koristan alat jer kupci automatski dijele svoja iskustva, koliko su zadovoljni proizvodima, jesu li kvalitetni, a to koristi i samim proizvođačima. Jedan vinar je bio zahvalan te je pohvalio zajednicu koja mu je donijela korisno iskustvo - govori naša sugovornica.
Petričević se zahvaljuje Međunarodnom klubu žena koji je od početka dao podršku projektu Zagreb Expat, kao i ambasadama koje su podijelile njenu priču te s njima najavljuje:
- Kad jednom kriza s pandemijom prođe, okupit ćemo se i organizirati prikupljanje sredstava za onima koji su najpogođeniji u krizi. Dotad, povezujte se s lokalnim proizvođačima preko Go Locala - kaže Petričević i završava kako je zajednica otvorena za dijeljenje informacija o lokalnim proizvodima za sve, ne samo za strance.