Vozeći pod lijekovima zbog lumbaga s išijasom, vozač (59) pregazio je dvije djevojčice na odmorištu kraj Novske sa 76 kilometara na sat. O tome govori nalaz prometnog vještaka MUP-a. Prošla su tri i pol mjeseca od velike tragedije na odmorištu kraj Novske. Uz dvije osnovnoškolke iz Dalja, koje su na mjestu poginule pod kotačima kamiona, život je pet tjedana kasnije izgubila i I. B. (28).
POGLEDAJTE VIDEO:
Nalaz vještaka potvrdio je da su kočnice, upravljač i tempomat kamiona bili ispravni, no da su neispravne bile kočnice poluprikolice. Kažu kako je vozač nesreću mogao izbjeći da je povukao ručicu retardera pa njome usporio. Poluprikolica s neispravnim kočnicama težila je 25 tona.
Prevozio je fleksibilno ljepilo. S obzirom na to da su nam svjedoci nakon nesreće tvrdili kako je u trenutku udara u djevojčice kamion “poletio”, pitali smo iskusne vozače i prometne stručnjake je li to moguće s obzirom na izvješće vještaka.
- Ako kočnice na prikolici koja je opterećena i teža od kamiona ne rade kako treba, onda pri kočenju prikolica gura kamion i ne može se samo tako zaustaviti. Naiđe li kamion na neku prepreku, moguće je i da odskoči ili da se zanese u neku stranu. Svakakvi scenariji su pri tome mogući - kaže nam iskusni vozač kamiona Toni B.
Dodaje da ne zna koliki bi bio zaustavni put kamiona u takvom slučaju, no da mu, logično, duži put treba nego kad sve ispravno radi.
A prometni stručnjak Željko Marušić ističe kako je rezultat vještaka dokaz da je vozač autocestom vjerojatno vozio nešto brže, od 85 do 90 kilometara na sat, što je maksimalna dozvoljena brzina.
- Je li od lijekova koje je uzeo zbog bolova ili zbog umora, nebitno, ali vozač očito nije reagirao kako je trebao. Zatekao se u situaciji u kojoj je, pretpostavljam, krajičkom oka mislio da je rubnik koji prati kamion rubnik ceste, no kad je shvatio što se događa, već je bilo prekasno. Brzina kamiona mogla se smanjivati otporom zraka, otporom kotrljanja i zanošenja. Vjerojatno je i stisnuo kočnicu, koja je isključila tempomat, no dokaz da se pri udaru na djevojke kretao 76 kilometara na sat zapravo potvrđuje da je na odmorište uletio prebrzo. Ako je pri tome udario u neki rubnik, moguće je da je poletio kamion i snažno udario o tlo – kaže nam prometni stručnjak Željko Marušić. Dodaje da je ispravnost kočnica u ovom slučaju manje važna.
- Da su kočnice bile ispravne, rasplet bi možda bio još i gori. Inače zaustavni put u idealnoj situaciji na ravnoj cesti za kamion pod teretom koji se kreće do 90 kilometara na sat bio bi od 150 do 180 metara. S neispravnim kočnicama, na ravnoj cesti, trebalo bi mu i 50 posto duži put da stane. U konkretnoj situaciji, i da su kočnice bile potpuno ispravne, tragedija se ne bi izbjegla već bi eventualno u trenutku udara u djevojke brzina bila oko 72 km/h - zaključio je Marušić.
Tužiteljstvo još čeka nalaze sudskomedicinskih stručnjaka koji bi trebali pokazati koliko su lumbago s išijasom te lijekovi koji su nađeni u krvi vozača zapravo utjecali na sposobnosti u vožnji.