Promocija drugog izdanja knjige Digitalno doba: Masovni mediji i digitalna kultura, urednice prof. dr.sc. Nade Zgrabljić Rotar bila je 15. rujna 2020. godine na otvorenoj terasi Arheološkog muzeja, u sklopu restorana Brewbites u Zagrebu. Drugo prošireno i izmijenjeno izdanje ove izuzetno važne knjige ima 440 stranica, 16 poglavlja, koje potpisuje čak 25 medijskih stručnjaka. Urednica knjige je prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, izdavač Naklada Jesenski i Turk, a suizdavači su Sveučilište u Zadru i Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu.
Knjigu su predstavili prof. dr. dc. Nenad Prelog, recenzent Institut za nove medije i elektroničku demokraciju u Zagrebu, mr.sc Ernest Strika, rukovoditelj multimedijskih usluga HRT-a, Ivan Buča, zamjenik glavnog urednika 24sata, prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, autorica i urednica knjige, te Goran Batina, urednik izdanja knjige, Naklada Jesenski i Turk.
- Knjiga popunjava potrebu za jačanjem medijske pismenosti, sposobnosti razumijevanja novih komunikacijskih tehnologija, vještinama rukovanja i smislenim korištenjem informacije, što je presudno za održivi razvoj pojedinca i zajednice u vremenu medija. S obzirom da su sva ta divergentna područja kulture i komunikacija povezana u knjizi procesom digitalizacije, iznimno je vrijedno što čitatelj na jednome mjestu može dobiti kako tumačenje termina, tako i recentnu literaturu - istaknuo je prof.dr.sc. Nenad Prelog.
- Danas je dovoljno da imamo jednog novinara s jednim uređajem na mjestu događaja da informacija o nekom važnom događaju ode u svijet. Takva moć koju nam je nova tehnologija omogućila može se upotrijebiti za pošteno i profesionalno novinarstvo, ali se može i zloupotrijebiti. Mislim da je situacija s koronom pokazala da se može dogoditi jedno i drugo. Sve što nam se dogodilo u posljednjih godinu dana ćemo tek u idućih nekoliko godina moći u potpunosti razumjeti i vidjeti kakve će to posljedice imati na medijsku industriju - istaknuo je Ivan Buča, novinar i urednik portala 24sata.
- Kombinirajući opise tehnoloških trendova i dostignuća na promjene u proizvodnji, distribuciji i organizaciji kako samih medijskih sadržaja tako i medijskih kuća u cjelini čitatelj ove knjige dobiva važne informacije koje dodatno potiču na analitički pristup temeljnoj dvojbi oko stvarnog utjecaja današnjih digitalnih medija na pojedinca i društvo u cjelini. Zato se nakon čitanja ovog dopunjenog i prerađenog izdanja knjige, a slično osjećaju nakon cjelodnevnog gledanja cijele sezone nekog uspješnog filmskog serijala na digitalan način kroz "binge view“, postavlja očekivano pitanje kada se očekuje 3. izdanje - istaknuo je mr.sc. Ernest Strika, rukovoditelj multimedijskih usluga HRT-a, otkrivši da bi za manje od dva mjeseca svi naši televizijski programi trebali biti dostupni u HD kvaliteti.
- Ova knjiga, metodički sustavno i pregledno koncipirana, omogućuje i olakšava akademskoj, profesionalnoj, ali i laičkoj javnosti razumijevanje ključnih tema i teorijskih koncepata, praksi i pojmova vezanih za suvremenu medijsku i digitalnu kulturu - naglasio je Goran Batina, urednik izdanja knjige Naklada Jesenski i Turk.
Na kraju se okupljenima obratila i urednica knjige prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, istaknuvši:
"Digitalizacija znači velike promjene za masovne medije u poslovno-ekonomskom smislu, u organizacijsko-profesionalnom i u sadržajnom izrazu. Internet kao platforma omogućio je do sada nevjerojatna bogaćenja pojedinaca i razvoj globalnih medijskih korporacija. Profesije se mijenjaju brzo kao i tehnologija, novinarske redakcije organiziraju se kao multimedijalna okružja, a sadržaji sve većeg broja medija postaju sve sličniji i sve jednostavniji u sadržaju i stilu. Ipak, ova knjiga nije kritički intonirana prema internetu i digitalnom dobu nego daje uvid u ono dobro što nam je donijelo. U knjizi se o prikazuje kako je digitalno doba omogućilo primjerenije arhiviranje građe, bogatije televizijske sadržaje i raznovrsniju televizijsku ponudu, razvoj građanskog participativnog novinarstva zahvaljujući sudjelovanju građana kroz komentare i ostale priloge na brojnim portalima, razvitak konstruktivnog novinarstva, nove mogućnosti online oglašavanja, usavršavanje digitalne fotografije i profesije fotoreporter, digitalizaciju kazališta i kriptiranog koda kao važnog elementa novog sustava ekonomskog i medijskog komuniciranja. Knjiga sabire znanja različitih stručnjaka iz divergentnih područja, a namijenjena je ne samo studentima nego svima koje zanima nova digitalna medijska kultura oko nas.“
Na promociji su, među ostalima, bili bivša ministrica zaštite okoliša i prirode dr.sc. Mirela Holy, čelnica udruge B.a.B.e., Sanja Sarnavka, prokuristica Media servisa, dugogodišnja direktorica i glavna urednica Entera Anita Šulentić, poznata odvjetnica Vesna Alaburić koja se dugi niz godina bavi medijskim pravom i stručnjak za odnose s javnošću u A1, Igor Duić.