Marijana Smolčec (43), profesorica engleskog jezika u Gimnaziji i strukovnoj školi “Bernardin Frankopan” u Ogulinu, Marijana Curić, učiteljica razredne nastave u OŠ “Stjepan Radić” u Metkoviću i Ivana Fundurulić, profesorica matematike i fizike iz zagrebačke II. gimnazije dobitnice su nagrade Global Teacher Award 2021.
Više od 26.000 kandidata
Radi se o svjetskoj nagradi za osobito kreativne učitelje i nastavnike koji svojim radom znatno pridonose struci i unapređenju društva u kojem djeluju. Ove je godine bilo nominirano više od 26.000 nastavnika i profesora diljem svijeta. Kriterij za nominaciju kandidata bila je nominacija od najmanje pet kolega iz raznih krajeva svijeta, koji surađuju na provedbi inovativnih programa u nastavi. Nagradu je dobilo 500 kandidata iz 110 zemalja.
Kreativnija nastava
- Unatrag desetak godina u svoju učionicu uvodim kreativniju nastavu. Radimo na različitim vrstama projekata, a kako predajem engleski jezik, bitno mi je da učenici budu izloženi realnom jeziku i da ga koriste te sam u rad uvela videokonferencije i dopisivanje s učenicima iz cijeloga svijeta. S dostupnošću interneta i e-škole projekta, pristup internetu nam je lagan, tako da je kod mene u razredu normalna nastava bez granice kroz različite eTwinning projekte diljem Europe, do globalnih projekata u kojima sudjeluju profesori čak i nama dalekih zemalja poput Indije, Malezije, Južne Koreje, Japana - rekla je Marijana Smolčec, koja je i moderatorica međunarodne nastavničke grupe Inclusive Education.
- Tako sam radila i prije pandemije, što je našim učenicima olakšalo snalaženje u online nastavi. Svakako to treba zadržati i dalje u redovnoj nastavi. Takav način rada njima je zanimljiv, a i koristan jer sigurno će komunicirati na razne načine kad odu na fakultet i zaposle se. Jako mi je važno da djeca razvijaju vještine ‘Soft skills’, a to su timski rad, suradnja, komunikacija, empatija, tolerantnost - govori Smolčec dodajući kako učenici isto tako rado sudjeluju na raznim projektima jer kroz njih upoznaju prijatelje diljem svijeta, uvježbavaju svoj jezik te nauče neke druge stvari i upoznaju različite kulture.
Suradnja na nekoliko kontinenata
Profesorica Smolčec govori da je pandemija omogućila to da se profesori povežu preko društvenih mreža i posebnih nastavničkih grupa, gdje traže partnere kako bi sebi i svojim učenicima olakšali i motivirali ih na drugačiji način rada. I sad sudjeluje u jednom Erasmus projektu u kojem nastavnici iz pet različitih zemalja surađuju na kreiranju digitalnih obrazovnih sadržaja za nastavnike, ujedno i masovnom online tečaju koji profesorima diljem Europe nudi načine lakšeg provođenja nastave na daljinu, dok učenici u sklopu tog projekta surađuju na eTwiningu do 2023. godine. S učenicima je dosad provela brojne projekte, ističući ECO Bags Project koji su radili putem Flipgrid platforme nekoliko mjeseci s učenicima iz Japana.
- Biti priznat u cijelom svijetu i na neki način predstavljat svoju državu koju možda neki niti ne znaju je velika stvar. Mogu samo reći da kolege iz Hvatske kvalitetno rade, te su diljem Europe i svijeta jako priznati i poželjni u raznim projektima jer se puno trudimo, puno radimo, te smo vrlo inovativni i kreativni - zaključuje profesorica Smolčić.
Za suradnju s kolegama iz raznih krajeva svijeta na eTwinning projektima, te susretima s učiteljima na nacionalnim i međunarodnim konferencijama nagrađena je i učiteljica iz doline Neretve. I Marijani Curić iskustvo rada na eTwinning projektima pomoglo je tijekom dvije izazovne pandemijske godine.
- I svoje učenike sam naučila suvremenim web alatima primjerenim njihovom uzrastu, gdje su uz svoje uratke imali priliku vrednovati i radove ostalih učenika, uspoređivati svoj i rad drugih učenika. Ovo je vrijeme donijelo generalno drugačije načine poučavanja i rada za sve učitelje - nadodaje Curić.
Kako kaže, i učenike motivira korištenje TwinSpacea te vole predstavljati svoje radove i upoznavati učenike iz različitih krajeva. Ističe kako je uz obrazovanje danas još važnije odgajati učenike kako bi sutra znali samostalno prihvatiti izazove suvremenog društva.
Curić nastavlja i kako "nije više dovoljno završiti fakultet i imati diplomu".
- Učiteljski je poziv prepun izazova. Stoga ako želimo biti ukorak s vremenom i biti dobar učitelj moramo raditi na sebi, ali i znati prepoznati i prihvatiti sve izazove trenutka u kojem živimo i radimo - govori učiteljica Curić. Baš kao i prije dvadeset i četiri kada je stupila u razred među učenike, žar i ljubav za učiteljskim pozivom ne posustaje.
- Volim učiteljski posao, volim djecu, a znam da i oni vole mene. Moj odnos prema školi i učenicima ostao je isti kao i na početku mog rada. Tako će biti i ubuduće, moji su mi učenici na prvom mjestu, a njihov uspjeh je nit vodilja i garancija da radim pravu stvar - poručuje ova metkovska učiteljica.