To je to što me zanima!

Potop javnih tvrtki: Gubici sve veći, a zaposlenima rasle plaće

Najlošije rezultate imaju državne tvrtke iz sektora prometa (HAC, ARZ i HŽ), ali i ostale poput HEP-a i Hrvatske pošte. Prihodi su im sve manji, a troškovi rastu
Vidi originalni članak

Da je potrebno hitno restrukturiranje u javnim poduzećima pokazuju i rezultati poslovanja za prva tri mjeseca ove godine. Naime, prema financijskim podacima, umjesto restrukturiranja i najavljenih bolnih rezova, prihodi državnih kompanija osjetno su smanjeni, troškovi zaposlenih i dalje rastu, zaduženost se povećava, a gubici se gomilaju, javlja tportal

Pritom, najlošije rezultate imaju državne tvrtke iz sektora prometa. Prihodi su im u silaznoj putanji, a troškovi im rastu što rezultira još većim gubicima. Što više, primjećuje se i rast troškova zaposlenih što može samo značiti da su, unatoč Vladinim najavama štednje, oni dizali plaće. 

U prva tri mjeseca ove godine Autocesta Rijeka-Zagreb je ostvarila 86,8 milijuna kuna prihoda, što je čak 14 posto manje nego lani. Time im se gubitak sa 108,4 popeo na 121,5 milijuna kuna. Istovremeno, troškovi zaposlenih su 3,1 posto viši nego lani. Ni u HAC-u nije ništa bolje. Uprihodili su 208,3 milijuna kuna, što je 3,7 posto manje nego lani, a troškovi zaposlenih narasli su za 7,4 posto, sa 95,6 na 102,7 milijuna kuna.  Hrvatske željeznice, pak, bilježe pad prihoda od 8,6 posto. Troškovi zaposlenih porasli su za 9,1 milijun kuna, a gubitak im je 96,9 milijuna kuna, što je gotovo četiri puta više nego lani. 

Iako su lani poslovale s profitom, gubitke ove godine bilježe i HEP te Hrvatska pošta. HEP ima čak 282,8 milijuna kuna gubitka, a istovremeno je za plaće isplatio 6,3 milijuna kuna više nego lani. 

Jedine rijetke iznimke pozitivnog poslovanja u državnim tvrtkama imaju Hrvatska lutrija, Hrvatska radiotelevizija i FINA

Idi na 24sata

Komentari 24

  • ludom 10.05.2012.

    Kada je u pitanju HŽ, kako će raditi s profitom, kada im lokalni vlak na relaciji Krapina Zagreb, a to je oko 39 km, vozi pazite, 1 sat i 45 minuta. A ulazimo u Europu. Slučajno sam uzeo taj primjer jer sam se imao prilike drndati tom relacijom ne znajući što me čeka. Tom istom prugom vozio sam se prije otprilike 30 godina, a od onda se ništa nije promijenilo. Čovjek prije taj put prijeđe biciklom, pa čemu onda da još plaća kartu, a nikada ne zna kada će stići na odredište. Isto je bilo na divljem zapadu, samo je razlika u tome što je to bilo prije dva stoljeća. Kakav se profit očekuje od takve firme?

  • zagi28 09.05.2012.

    Kad čovjek pažljivije pročita članak dolazi do spoznaje da su to sve firme za koje se pričalo da sumnjivo zapošljavaju ljude i dijele najveće plaće. I što sada? Naravno, dignuti cijene.

  • user_111301 09.05.2012.

    nemoguće je da hep,hac,može imat gubitke kao ina kao i pošta ovo su samo lovačke priče misle da smo glupi ako im povjerujemo.autocesta nas je koštala zna se koliko a dobici od cestarine pokazuju da je isplativost veća nego šta se očekivalo.borba za kasu od ovih firmi je prioritet svake vlade.

Komentiraj...
Vidi sve komentare