Izuzetno je neozbiljno odgovarati općenito na ovakve upite, odgovorili su nam iz tvrtke Helvetia Apotheke na pitanje zašto šalju ljudima pakete koje nisu naručili i, ako odbiju pošiljku, zovu ih i optužuju da su dužni.
Požalila nam se čitateljica koju su nazvali i tražili da odgovori na nekoliko pitanja, a potom joj ponudili da odabere nagradu za koju će platiti samo poštarinu.
- Došao je paketić s uzorcima vitamina, za koji su tražili da platim 20 kuna poštarine. Ubrzo je stigao novi paket, koji nisam naručila, za 20-ak dana još jedan, pa i obavijest da im dugujem 114 kuna - rekla je. Nakon toga vratila je dva nenaručena paketa i za to platila oko 25 kuna poštarine.
U tvrtki Helvetia Apotheke kažu kako je takva praksa u redu te kako u prodajnim razgovorima to kupcu detaljno objašnjavaju.
- Kažemo da ćemo pakete dodataka prehrani slati svakih 20 dana ako ne odjave dostavu. To piše i na računu koji stranka dobije uz početni paket. Prema tome, nije istina da se šalje roba koja nije naručena. Kome nije jasno, može zvati na broj telefona naveden na računu. Stranka može vratiti primljeni paket koji ne želi i neće imati nikakve troškove niti dugovanja prema tvrtki - rekli su.
Čitateljica je vratila dva paketa i zasad nije dobila novu obavijest o dugovanju, no smeta joj što je netko tjera da objašnjava kako njegovu robu ne želi. Slučaj već istražuje i Tržišna inspekcija.
- Više potrošača ukazalo je na nepravilnosti pri sklapanju ugovora putem internetske stranice www.helvetiadoo.hr. Tržišna inspekcija je pokrenula nadzor nad trgovačkim društvima sa sjedištem u Hrvatskoj koja su povezana s trgovcem Helvetia Apotheke d.o.o. iz Banje Luke u Bosni i Hercegovini. Po okončanju nadzora objavit ćemo što smo utvrdili - rekli su iz Ministarstva gospodarstva.
U Ministarstvu zdravstva kažu kako je u registar dodataka prehrani upisano više proizvoda tvrtke Helvetia Direct Marketing iz Zagreba, koju je osnovala istoimena tvrtka iz Češke.
- U Češkoj i rade dodatke prehrani čiji je sastav u skladu s propisima o hrani. Za probleme s agresivnom poslovnom praksom nismo nadležni - objašnjavaju u Ministarstvu zdravstva.
Više pritužbi na ovu tvrtku ima i osječko Savjetovalište za potrošače. Njihova pravnica Dunja Mak kaže kako Zakon o zaštiti potrošača zabranjuje slanje robe koju potrošač nije naručio.
- To je nepoštena poslovna praksa. Što se pošalje bez pristanka, smatra se promidžbenim darom i ne smije se naplatiti ni poštarina. Tko je dobio takav dar, a ne želi ga, neka ga vrati trgovcu, i to na njegov trošak - objašnjava pravna savjetnica Dunja Mak.
U članku 46. Zakona o zaštiti potrošača izričito piše i da šutnja potrošača ne može značiti njegovo prihvaćanje ponude.