Zbog pandemije koronavirusa povećan je broj internetskih narudžbi, a kao da to nije već zadalo muke dostavljačima, stiglo je i božićno vrijeme u kojem se tradicionalno naručuje najviše paketa u godini.
Poštari s kojima smo razgovarali prisiljeni su nositi pakete u prtljažnicima vlastitih automobila. U torbe jedva da im stanu računi, poslovne čestitke i rijetka pisma. A u prtljažnike motora eventualno paketi za samo jedan neboder naših tričarija s eBaya i AliExpressa.
Zato neki poštari troše svoje gorivo, vlastite aute, a poslodavac im to ne želi refundirati.
Hrvatsku poštu upitali smo čemu takvo ponašanje.
Na pitanje: Kako bi poštari, po vašem mišljenju, trebali prenijeti na stotine paketa u jednom jutru ne koristeći automobil?, odgovorili su:
- Poštarima su za rad osigurana sva potreba sredstva. Ako prilikom dostave koriste privatna vozila, radi se o sporadičnim slučajevima koji su, uz to, protivni propisima te se strogo kažnjavaju - poručili su iz uprave pošte.
Dakle, osim što im ne planiraju nadoknaditi troškove korištenja privatnog vozila koje moraju imati ako žele dostaviti pakete na vrijeme i tako sačuvati posao, poslodavac ih upravo zbog korištenja njihovih automobila želi sankcionirati.
Na dodatno pitanje kako ih konkretno kažnjavaju, nisu dali odgovor.
Hrvatska pošta ima preko 2500 poštara i oko tisuću vozila na četiri kotača u koja spadaju i dostavni međugradski kamioni kojima se poštari ne služe i službena vozila uprave.
Govorimo o najmanje 1500 poštara prisiljenih na motorima i biciklima nositi više paketa nego ikada.
Koronavirus je drastično povećao narudžbe s interneta, a dostavni proces je ionako bio preopterećen, posebno u prosincu.