Vlada će na sjednici u četvrtak potvrditi odluku o pokretanju projekta e-Građani koji bi u konačnici svim građanima trebao omogućiti da primjerice, ne mičući se iz svog doma elektroničkim putem, zatraže novu osobnu iskaznicu ili putovnicu te izdavanje rodnog lista.
Sve će se odvijati u tri faze, a za početak će do kraja ljeta država stvoriti platformu koja će građanima omogućiti uvid u podatke koje o njima ima bilo koje tijelo državne uprave. Do kraja godine građani bi već mogli imati uvid u dio baza koje o njima vodi državna administracija.
Tako bi, rekao je za Novi list pomoćnik ministra uprave Darko Parić, elektroničkim putem mogu provjeriti sve podatke koje o njima ima Hrvatsko mirovinsko osiguranje, odnosno kolika su bila njihova primanja i koliko je na njih uplaćeno doprinosa.
Spremne su i baze Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje iz kojih će zainteresirani moći iščitati tko su njihovi liječnici ili stomatolozi, podaci Porezne uprave, što znači da bi svaki pojedinac mogao imati uvid u svoju poreznu karticu.
Ako škole vode elektronički imenik, roditelji će moći pogledati ocjene svoje djece, komunicirati s razrednikom elektroničkim putem. U sljedećoj godini plan je da se razvije sustav certificiranja, pa će svaki građanin koji želi komunicirati s državnom upravom elektroničkim putem dobiti certifikat, vjerodajnicu koja će mu kad sustav u potpunosti zaživi omogućiti da elektroničkim putem od državne uprave zatraži pojedini dokument.
Tako će svaki građanin, koji to želi aktivirati svoj korisnički pretinac, u koji bi dobivao sve podatke o svojim statusima i zahtjevima prema državnoj upravi.
Komunikacija s državnom upravom bila bi, objašnjava Parić, nešto poput e-bankarstva.
- Ako možete platiti račune, otvoriti štednju ili prebaciti novac s računa na račun elektroničkim putem nema razloga da tako ne zatražite rodni list, novu osobnu iskaznicu ili putovnicu - rekao je Novom listu Parić.