To je to što me zanima!

Poslovni planovi: Nedostaju li vam u timu Putin ili Chavez?

Ne, nismo vam mislili ponuditi suradnju s njima. Ova dvojica su, naime, nedostajala jednom od prošlogodišnjih kandidata da pokrene posao. Što još možemo naučiti?
Vidi originalni članak

U sklopu poduzetničkog natječaja "Pametnom idejom do uspjeha" donosimo vam članke, intervjue i savjete stručnjaka o važnim poduzetničkim temama i izazovima poduzetništva. 


Svima koji imaju poslovnu ideju, ovoga puta još više želimo približiti prijavu na projekt Pametnom idejom do uspjeha. Uvijek je dobro učiti iz prijašnjih iskustava. Zbog toga smo malo zavirili u prošlogodišnje prijave! Donosimo vam pregršt zanimljivih, inspirirajućih i motivirajućih crtica, nadajući se da će vam biti korisne.

Na natječaj Poslovnom idejom do uspjeha prošle godine prijavljeno je gotovo 180 poslovnih ideja. Nažalost, priliku nismo mogli pružiti svima, ali nadamo se da su barem neke našle svoj put: web stranica za školarce koja donosi znanje, senzor za spuštanje WC daske koji rješava muško ženske probleme, vjetrenjača na automobilu, projekt suzbijanja ambrozije, maramice protiv herpesa, aplikacija za dijeljenje prijevoza ili pak ona za restorane. 

Zanimljivo je da preko 30% primljenih poslovnih ideja podrazumijeva suradnju bračnih partnera koji zajednički rade na projektu i razvoju ideje. Prijavljeno je i dosta ideja za uslugu ili proizvod koji već postoje, što je dokaz da se ipak ne bojimo konkurencije. Neki su čak četiri puta poslali svoju poslovnu ideju, a neki su poslali čak dvije različite poslovne ideje. Velik broj ideja odnosi se na hrvatski turizam. To su uglavnom ideje koje rješavaju problem smještaja, hotela, turističke ponude, promidžbu ili suvenire. 

Kako možete poboljšati svoje šanse ove godine?

Nećemo vam govoriti što biste trebali napraviti. Naučite iz prošlogodišnjih primjera. Evo samo nekih.

  1. Procjena veličine tržišta: ogromno. Ovako je na pitanje odgovorio jedan kandidat. Možda tržište za njegovu ideju jest ogromno, ali potrebno je na pitanja odgovoriti ipak malo manje općenito. Slično je na pitanje odgovorio i drugi kandidat; procjena tržišta: jako veliko ako bi zaživjelo...
  2. Za više informacija kontakt mobilnim telefonom. Ne, neće vas nitko zvati kako bi dobio više informacija. Vi ste ti koji, ako vam je stalo da vaša ideja bude odabrana, morate ideju prezentirati kvalitetno i potpuno. Tako dajete svojoj ideji bolju šansu za uspjeh, a žiriju dovoljno informacija da ju mogu procijeniti i ocijeniti. Osim toga, ovaj kandidat nije u potpunosti ispunio obrazac. Što možemo očekivati od njega?
  3. Nisam siguran, ne znam je li postoji već... Na ovakve odgovore naišli smo nekoliko puta. Internet je mjesto na kojemu možete pronaći pregršt informacija. Svatko putem interneta može napraviti barem inicijalno istraživanje i napisati: prema dostupnim podacima situacija je...
  4. U slučaju neuspjeha gubitci nisu veliki. Slažemo se da treba razmišljati i o neuspjehu i crnom scenariju, ali pitamo se – kako ova poslovna ideja može uspjeti, ako joj već sam vlasnik prognozira neuspjeh?
  5. Moj krsni kum kaže... Pretpostavljamo da je ovaj izvor poslužio u svrhu istraživanja tržišta?
  6. Znamo se 15 godina i nismo poslovno surađivali osim na projektima barenja djevojaka. Simpatično! Ako su dobro surađivali u ljubavničkim pothvatima, nadamo se da ovi dečki uspješno plivaju i poduzetničkim vodama. Samo naprijed!
  7. Danijel. Mi se pitamo – koji Danijel? Ako ne ispunite najosnovnije podatke, kako možemo prijavu uopće uzeti u obzir?
  8. Kako ćete ostvarivati prihode? Ne znam. Zar je to onda poslovna ideja? Osim toga, ovaj kandidat napisao je da ne moramo izabrati njegovu ideju, ali on misli da je odlična i da se s malo truda može doći do velikih rezultata i zarade. Držimo fige!
  9. Tržište od 500 – 1000 korisnika. Isplati li se investirati u poslovnu ideju koja ima ovako malo tržište? Mislite veliko!
  10. Opis konkurencije: nemaštovitost, lijenost i oholost. Opa, ovdje su uključeni i pravi psihološki profili konkurencije. Svaka čast na detaljnosti.
  11. Tamna kosa, ispijene oči, mršav, najčešće neobrijan. Ovako je sebe, jedinog člana tima opisao jedan od kandidata. 
  12. Kupovina garsonijere sebi i kćeri. Lijepo je misliti na rješavanje egzistencijalnih pitanja svoje obitelji. No, moramo vas razočarati – sredstva koja se investiraju u projekt ne možete baš potrošiti na ovaj način.
  13. Nepoznato. Ovo je riječ koju treba izbjegavati prilikom popunjavanja obrasca za prijavu na projekt.
  14. Homo sapiens. Drago nam je da su članovi tima pripadnici ljudske vrste. No, kada ih opisujete, potrebno je ipak malo više detalja.
  15. Nisam toliko lud da ga sam idem financirati. Ovo je napisao jedan kandidat koji nije ušao u uži izbor.
  16. Baš zgodno, ja opišem ideju, a vi napravite prototip kao svoju zamisao!? Ne, nećemo vam ukrasti ideju. Ne bavimo se time.
  17. Putin ili Hugo Chavez. Ova dvojica, naime, nedostaju kao članovi tima jednom prošlogodišnjem kandidatu. Uvjereni smo da bi, uz njihovu svesrdnu pomoć, projekt uspio.
  18. Čekam priliku da se bacim na nju ka' sjeverna lija na miša ispod snijega. Ovaj je kandidat definitivno pridobio naše simpatije. Ovako je, naime, odgovorio na pitanje kako planira utrošiti sredstva.
  19. Bankrot. Prijedlog za hrvatsku društvenu igru. S obzirom na situaciju u zemlji, pitamo se je li se ova poslovna ideja počela ostvarivati i u realnosti?
  20. Da znate koliko ja imam motiva za uspjehom, ne bih vam trebao odgovarati na ovo pitanje.  Strast. Da, ovaj kandidat strasno voli svoju poslovnu ideju i ovako je odgovorio na pitanje zašto trebamo odabrati baš njega i njegov projekt. Osim toga, napisao je vrlo precizan broj potencijalnih korisnika, a iznos investicije procijenio je u lipu. Bio je jedan od prošlogodišnjih finalista.

Nadamo se da vas je ovaj zanimljivi popis razveselio, ali i motivirao. Ipak ćemo nešto ukrasti iz prošlogodišnjih prijava, to je citat pisca Pauloa Coelha kojeg je poslala jedna kandidatkinja. „Kao žongler bacamo naše snove u svijet... i čekamo da se ispunjeni vrate.“ Bacite svoj san na: www.24sata.hr/specijal/pametnom-idejom 

Javite se!

Imate pitanje o poduzetništvu ili natječaju "Pametnom idejom do uspjeha"? Posjetite našu Facebook stranicu, postavite nam pitanje ili započnite diskusiju s drugim čitateljima!

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare