Kapetan Slobodan Margan (59), zapovjednik Nenad Stilinović (50), Smiljan Delač (53) i Vedran Derenčinović (31) čine posadu jednog od četiri hrvatska remorkera koji se od srijede ujutro bore s vatrom na turskom brodu Und Adriyatik. Četverac s remorkera Aries gašenju se priključio u četvrtak rano ujutro i iako kažu da je vatra u četvrtak bila pod kontrolom, dodaju da je oni ne mogu u potpunosti sanirati.
- Ovakvo nešto nismo nikada doživjeli. Ovo je strašno. Brod gori iznutra, no vatra se nakon više od 34 sata gašenja ipak malo smirila - ispričali su članovi posade Ariesa oko 15 sati.
Tad su im u pomoć priskočili specijalci iz Nizozemske, obučeni za ulazak u vatrenu stihiju i koji mogu požar ugasiti iznutra.
Hrvatskim tegljačima u četvrtak ujutro pridružila su se i dva talijanska remorkera, pa je gorjelo samo na pramcu broda, a brod su počeli polako gurati prema Italiji. Budući da se vatra smirila, na teren nisu izlazili kanaderi.
Nizozemci su tražili da se brod s otvorenog mora dovuče uz obalu kako bi lakše ugasili požar, no takav su zahtjev jednoglasno odbile sve općine i gradovi na zapadnoj Istarskoj obali. Tek kad se požar do kraja ugasi, brod se smije približiti nekoj od dviju obala, hrvatskoj ili talijanskoj.
Turski brod osiguran je na milijardu eura u slučaju požara. Od toga, Hrvatska kao odštetu traži 30 milijuna eura.
SPECIJALCI ULAZE U 160 CELZIJEVIH STUPNJEVA
Oko 16 sati na turski teretnjak počeli su se ukrcavati nizomski gasitelji, koji su obučeni za požare koje se ne gase na klasičan način. Zbog bure i mraka nisu uspjeli ući u utrobu broda, ali su s vanjske strane mjerili temperaturu u brodu. Ekipa od 10 članova ima posebnu opremu, a odijela omogućuju da uđu u vatru na temperaturi do 500 Celzijevih stupnjeva. Kad su Nizozemci trebali ući na brod, vatra se stišala, a temperatura je bila oko 160 stupnjeva. Specijalci bi na brod trebali ući tako da ih podigne dizalica remorkera, a druga dva remorkera zalijevat će vodom teretnjak u plamenu kako bi specijalcima “počistili” teren.
Nakon specijalaca brod će sanirati hrvatski gasitelji. Konačnu odluku o mjestu gdje će dotegliti brod donijet će Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru u suradnji s brodovlasnikom.
ZA GAŠENJE TREBA DAN I POL
Pokušat ćemo održati brod na udaljenosti najmanje deset nautičkih milja jugozapadno od Brijuna. Naravno da će uslijediti nadoknada od strane brodara za dosadašnje radove, rekao je državni tajnik za more Branko Bačić. Vatrogasci procjenjuju da za gašenje vatre na brodu treba još najmanje dan i pol.
UZROK POŽARA I DALJE NEPOZNAT
Uzrok požara još se ne zna, a u 200-tinjak kamiona koji gore nalaze se razna roba i materijal koji su, kaže vatrogasni šef Dino Kozlevac, neopasni, te nekoliko tona mineralnih ulja.
- Opasnost predstavlja pogonsko gorivo koje je na brodu, ali zasad ne prijeti opasnost od njegova istjecanja u more. Sigurni smo i da do velike eksplozije ne može doći - izjavio je Kozlevac.
NESPREMNI ZA KATASTROFU
-nijedna hrvatska luka nema opremu da primi gorući brod
-ekološke brane postavljene su dan nakon što se brod zapalio
-brod su tek u četvrtak počeli gurati prema otvorenome moru
-nekoliko sati trebalo je da se osnuje stožer za spašavanje
-vjetar bio najveća pomoć