Porsche, koji ima 45 posto vlasničkog udjela u kompaniji Bugatti Rimac, sad želi većinski udio u vlasništvu, izvijestio je njemački financijski portal Manager. Razvoj Bugatti Tourbillona, za koji iz Rimac Automobila očekuju da bi mogao doseći brzinu od 500 km/h, navodno kasni, a iz Porschea su u više navrata kritizirali programere Rimca, ističući da nisu zadovoljni njihovom neorganiziranošću.
Rezultati zajedničkog pothvata Porschea i Rimca nisu ispunili očekivanja financijskog direktora Porschea Lutza Meschkea. Bugatti Rimac prošle je godine prijavio gubitak od 17 milijuna eura nakon poreza na prodaju od 336 milijuna eura, navodi se u godišnjem izvješću Porschea.
Prema čelnicima Porschea, raspravlja se o različitim scenarijima. Još nije odlučeno što će se dalje dogoditi s Bugattijem. Porscheu su trenutačno ipak prioritet tekući razgovori o restrukturiranju u Volkswagenu, a moguć je i ulazak dodatnog investitora koji bi preuzeo dio dionica od Rimca.
Mate Rimac potvrdio je za Manager da su “u tijeku razgovori među vlasnicima o mogućoj transakciji”. Ali osim Porschea ima i drugih zainteresiranih.
- Tvrtki ide toliko dobro da bih i sam želio povećati Rimčev udio - rekao je Rimac. Bugatti je rasprodan do 2029., a s isporukom modela Bolide i Mistral, zajednički će pothvat ponovno biti isplativ 2025. Gubitke proteklih godina opravdao je prije svega činjenicom da je Bugatti Rimac uložio značajan vlastiti kapital u razvoj novih modela – “uključujući i potpuno novu platformu tourbillon”. Tourbillon će se isporučivati prema planu od 2026.
Tadašnji šef Volkswagena Herbert Diess 2020. Bugatti je svrstao u manje profitabilno opterećenje i odlučio ga prodati. Nakon mnogo natezanja dogovorena je svojevrsna popraćena primopredaja: Rimac Grupa preuzela je Bugatti. Uostalom, Mate Rimac već je imao iskustva s takvim tipom automobila. Porsche, kao manjinski dioničar, trebao je jamčiti da će se pažljivo postupati s brendom.
Da bi Porsche preuzeo većinski udio, s tim bi se trebaju složiti i ostali ulagači. Dioničari Rimca uključuju Hyundai, Goldman Sachs, SoftBank i Invest Industrial.
S druge strane, Porsche se trenutno suočava s mnogim izazovima. Prodaja njihovih automobila pala je nakon trećeg tromjesečja, a prodaja električnih modela doživjela pravi potop.