Mjere se za novu školsku godinu ublažavaju, pa će tako u ponedjeljak za školske klupe uživo sjesti oko 313 tisuća učenika osnovnih i 143.200 učenika srednjih škola. Svi osnovnoškolci dobit će i besplatne udžbenike.
- Spomenuta mjera odnosi se i na nastavu stranih jezika, fakultativnu nastavu, dodatnu i dopunsku nastavu, programe produženoga boravka i produženoga stručnog postupka, nastavu jezika i kulture nacionalnih manjina po Modelu C, pripremnu i dopunsku nastavu hrvatskoga jezika za djecu koja ne znaju ili nedovoljno znaju hrvatski jezik i slično - poručuju iz Ministarstva.
Uz nastavu uživo neće se morati nositi ni maske, osim ako nije moguće održati razmak u učionici od metar i pol za osnovne škole, dok za srednjoškolce vrijedi isto samo što će oni biti udaljeni dva metra. Mjere se ublažavaju i u vrtićima.
Na ulazu se neće mjeriti temperatura, a učenička praksa će se također odrađivati normalno, odnosno u skladu s mjerama same institucije. Roditeljski sastanci i informacije s roditeljima moći će se održavati uživo.
Moći će se miješati i učenici iz različitih razreda.
- Bit će dopušteno i seljenje učenika iz razreda u razred kada to zahtijeva nastavni proces, poput nastave u kabinetima, vježbaonicama, informatičkim učionicama, praktikumima za praktičnu nastavu - navode iz ministarstva, dodajući da to uključuje i treninge u školskim dvoranama različitih sportskih klubova.
Nacionalni ispiti za pete i osme razrede
Nacionalne ispite provest će NCVVO u 80 osnovnih škola u Hrvatskoj za učenike petih i osmih razreda radi vrednovanja, a bit će objavljeni 15. ožujka iduće godine.
Uz ispite bit će objavljene i detaljne upute za njihovu provedbu. Ispiti će biti provedeni kao dio nastavnoga procesa te će se provoditi do polovice travnja.
Ispite će ocijeniti nastavnici a ocjene unijeti u sustav NCVVO-a.
Ranjive skupine - primarni razlog popuštanja mjera?
U ovom trenutku nema zapreka da se nastava održava 'licem u lice' te je povratak u dječje vrtiće i škole ključan je za odgoj i obrazovanje djece i učenika, a posebice za njihov emocionalni, kognitivni, socijalni i profesionalni razvoj.
Kako navode iz ministarstva, to je posebno važno za rizične i ranjive skupine učenika te je to primarni razlog zbog kojega je nužno osigurati da se sva djeca vrate u dječje vrtiće, a učenici u škole.
Unatoč ublaženim mjerama i preporukama za provedbu nastave u novoj školskoj godini, ministarstvo i dalje upozorava na oprez i na pridržavanje epidemioloških mjera.