Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Početkom školske godine u bjelovarskoj 3. osnovnoj školi shvatili su da nemaju nastavnika koji će voditi dopunsku nastavu matematike za učenike petih razreda.
Psihologinja Mirjana Skukan dosjetila se kako bi učitelja mogli zamijeniti daroviti učenici iz viših razreda. Sada su to već postale uhodane instrukcije od kojih su svi na dobiti. Stariji učenici osjećaju se korisno jer pomažu drugima i kvalitetno provode vrijeme. Mlađi umjesto da plaćaju nastavnika koji će im dolaziti kući dobivaju pomoć starijih kolega. A to sa sobom nosi mnoge prednosti. Primjerice, njima lakše i bez srama priznaju što ne razumiju.
- Odredili smo sedmero darovitih učenika sedmih i osmih razreda koji jednom na tjedan nulti i zadnji sat pomažu savladati matematiku 15-torici učenika petih razreda. Nastavnici su procijenili kako im matematika teže ide i kod kuće nema tko s njima raditi – kazala je psihologinja Skukan. Učenici petih razreda biraju termin na koji će doći ovisno o rasporedu. Svaki učenik dobije svog kolegu mentora koji s njim radi individualno. Predavači nisu samo odlični iz matematike, nego se uglavnom radi o učenicima koji pokazuju izvrsnost iz svih predmeta i redovito idu na natjecanja.
- Kolege kojima predajemo ne osjećaju pritisak kakav imaju pred autoritetom nastavnika. To im je prva godina nakon što su umjesto jednog učitelja dobili zasebnog za svaki predmet. Ne držimo klasično predavanje, atmosfera je opuštenija pa se međusobno i šalimo. No rezultat je vidljiv kod svih koji dolaze na dopunski sat.
- Ocjene su im se popravile, a svi smo stekli nove prijatelje - rekao je Sven Crnković, učenik sedmog razreda bjelovarske škole. Identično razmišlja i njegov vršnjak Mateo Bartolović.
- Oduševljen sam što mogu volontirati, a posebice na ovakav način. Olakšavamo kolegama da svladaju nastavni plan iz jednog predmeta koji bi im možda postao bauk i sve bi se vrijeme školovanja mučili s matematikom jer nisu na vrijeme svladali osnove. Matematika je poput slaganja lego-kockica. Ako nedostaje jedna, onda se vrlo brzo sve uruši - slikovit je Mateo. Njemu je u nižim razredima s matematikom pomagala majka pa je odmah uhvatio sve konce. Matematika mu je omiljeni predmet i kaže kako je “kuži” i zadovoljstvo mu je kad može nekome pomoći. Jedina među dečkima je Ina Grđan, također sedmašica. Kaže kako su kolege iz nižih razreda ozbiljno shvatili njih kao predavače i na satovima sve poslušno prate.
- Radimo gradivo gotovo od tablice množenja. To nam je bio neki početak, jer bez toga nismo mogli krenuti dalje, jer nisu stekli elementarna znanja. Nakon tablice množenja radili smo razlomke i krenuli dalje. Veseli me što su se opustili i sve više surađuju u radu. Već nakon nekoliko sati predavanja vidjeli su se prvi pomaci. Uglavnom svi su matematiku gledali poput strašila kojeg se treba bojati. Sada je to već drukčije. Njihovi pomaci su nam velik poticaj jer vidimo da smo proveli vrijeme korisno i nekome pomogli – kaže Ina. Smatra kako je najveći problem s matematikom što je većina učenika potpuno nezainteresirana za predmet. Zato je sedmašima prva lekcija matematiku približiti mlađim prijateljima.
- Ubrzo shvate da je matematika predmet poput svakog drugog i da se i u njoj može biti izvrstan kao i na tjelesnom, samo je potreban napor i volja - kaže Ina. Psihologinja Skukan pojašnjava da je individualiziran pristup prema kojemu svaki učenik ima svog mentora pravi način, koji se inače ne bi mogao primijeniti da s njima radi nastavnik jer bi on radio s cijelom grupom na dopunskoj.
- Pokazalo se odličnim rješenjem, a od iduće godine se može primijeniti i na druge predmete - savjetuje. Petašica Ana Kolar je među onima koji su redoviti na nastavi koju vode stariji kolege.
- Dopunski rad mi je mnogo pomogao da ispravim jedinicu. Sada imam trojku. Ako se i iduće godine budu održavala nastava na ovaj način, ja ću se i sama javiti jer mi to jako koristi – kazala je sramežljivo. Svi predavači redovito sudjeluju na natjecanjima iz matematike, ali i iz tehničkoga, fizike, kemije...
Svi do jednog su izjavili kako će upisati Gimnaziju i to matematički smjer. Zbog njihova zalaganja, u školi su ih nagradili izletom u Zagreb na izložbu “Volim matematiku”.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.