To je to što me zanima!

'U široj zoni Ulice Žitnjak 910 prekršaja, nije bilo nesreća na toj lokaciji da se stave kamere'

Policijska uprava zagrebačka dodatno je provela analizu stanja prometne signalizacije, zaprimljenih saznanja o kršenju prometnih propisa i poduzetih mjera policije u široj zoni Ulice Žitnjak, navode iz policije...
Vidi originalni članak

Vozač (45) koji je kamionom s neispravnim kočnicama naletio na djevojčicu na zagrebačkom Žitnjaku i usmrtio je, neće u istražni zatvor. Potvrdili su to iz Općinskog državnog odvjetništva za Danas.hr. Muškarca su ispitali i oni su predložili da se odredi istražni zatvor zbog opasnosti od ponavljanja kaznenog djela. Iz DORH-a kažu da je sudac prijedlog odbio, a oni će se žaliti po primitku pisanog otpravka. 

O događaju su se sad opet oglasili iz Policijske uprave zagrebačke. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

- Nastavno na prethodna priopćenja i komunikaciju, vezanu za prometnu nesreću sa smrtnom posljedicom, koja se dogodila 8. rujna u 12.34 sati na Peščenici u Ulici Žitnjak ispred kućnog broja 59, na obilježenom pješačkom prelazu, gdje je na dijete – pješakinju, naletjelo teretno vozilo kojim je upravljao 45-godišnjak, kao i na javnu komunikaciju medija i dijela građana, predstavnika tijela jedinica lokalne samouprave, Policijska uprava zagrebačka dodatno je provela analizu stanja prometne signalizacije, zaprimljenih saznanja o kršenju prometnih propisa i poduzetih mjera policije u široj zoni Ulice Žitnjak - navode iz policije i nastavljaju:

910 prekršaja u široj zoni Ulice Žitnjak

- U svim trenutno raspoloživim i dostupnim evidencijama Policijske uprave zagrebačke između ostalog, zabilježena je dojava predstavnice Mjesnog odbora Žitnjak koja je u travnju 2023. godine telefonskim putem dojavila da određeni broj teretnih vozila čija ukupna masa prelazi 7,5 tona vozi po Ulici III. Struge koja je u neposrednoj blizini Ulice Žitnjak. Takvu dojavu, kao i sve ostale, policijski službenici preuzeli su u rad te su između ostalog u 2023. godini utvrdili 910 prekršaja u široj zoni Ulice Žitnjak, Žitnjačke ulice, Radničke i III. Struga, I. Petruševec i Čulinečke ceste. Važno je istaknuti da su policijski službenici i prije spomenute dojave građana, tijekom 2022. godine sankcionirali ukupno 1096 prekršaja na tom istom području - pišu iz policije.

TRAGEDIJA NA ŽITNJAKU Vozač koji je kamionom usmrtio curicu na zebri neće u pritvor. Mještani najavljuju i prosvjed

Napominjemo da se prometni znak „Zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi 7,5 tona“ nije odnosio na teretno vozilo koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći u petak, 8. rujna 2023. godine u Ulici Žitnjak, obzirom da je to vozilo najveće dopuštene mase 6,5 tona, stoga gore opisanu dojavu ne možemo povezati s ovom prometnom nesrećom. Nadalje, vezano za aspekt sigurnosti koji se tiče postave uspornika ili kolokvijalno „ležećih policajaca“ slobodni smo pojasniti i ovim putem da takvu opremu ceste ne postavlja policija nego tijela jedinica lokalne samouprave uz suglasnost policije, a sve temeljem članka 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim je tijelo lokalne samouprave ovlašteno uređivati promet na svom području. Dakle, pojedinac, Mjesni odbor ili Gradska četvrt mogu interno predložiti ili zatražiti postavu uspornika od nadležnog gradskog ureda koji se bavi poslovima prometa u jedinici lokalne samouprave, koja će razmotriti opravdanost postave uspornika, a ukoliko ocijene da je ona opravdana  izradit će dokumentaciju za postavljanje te ju uputiti na suglasnost nadležnoj policijskoj upravi. Po dobivenoj suglasnosti policijske uprave nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave i fizički postavlja uspornik na kolnik sukladno dokumentaciji.

Policija: Lokaciju nismo izdvajali kao posebno opasnu

Važno je naglasiti da se lokacija na kojoj se dogodila prometna nesreća ne izdvaja uvelike od sličnih lokacija koje možemo pronaći u gotovo svim gradskim četvrtima Grada Zagreba, gdje je razvidno da stanje građevinske i prometne infrastrukture, najvećim dijelom iz objektivnih razloga nedostatka javnih površina za proširenje prometnica, ne prati objektivno stanje porasta broja stanovnika u Gradu Zagrebu, što ne znači da se na ovoj lokaciji i sličnima ne mogu predložiti izmjene prometne regulacije koje bi potom nadležni ured Grada Zagreba uzeo u razmatranje i sukladno svojim ovlastima iz članka 5. zakona o sigurnosti prometa na cestama donio adekvatne izmjene regulacije prometa, poglavito kad se radi o izmicanju autobusnih stajališta s kolnika i eventualnoj preregulaciji prometnih tokova (jednosmjerni promet, zabrana prometa za teretna vozila i slično).

TRAGIČNA NESREĆA U ZAGREBU Policija o nesreći na Žitnjaku: Kočnice kamiona su neispravne, djevojčica je išla preko zebre

U osvrtu na problematiku postavljanja kamera za mjerenje brzine koje su u vlasništvu policije, a služe za mjerenje brzine kretanja vozila  slobodni smo napomenuti da se takve kamere, odnosno kućišta postavljaju na mjesta i dionice koje se određuju planom rada policijske uprave odnosno policijske postaje, sukladno analitičko-statističkim pokazateljima stanja sigurnosti na pojedinoj lokaciji. S tim u vezi napominjemo da na lokaciji na kojoj se dogodila prometna nesreća u petak, 8. rujna 2023. godine, nisu zabilježene nikakve druge prometne nesreće u 2023. godini pa tu lokaciju, do sada, nismo izdvajali u pogledu sigurnosti cestovnog prometa kao specifičnu ili posebno opasnu.

Apel vozačima

Isto tako važno je istaknuti da fokus u ovoj prometnoj nesreći nije na brzini teretnog vozila obzirom da se kretalo u okviru dopuštene brzine, već na obvezi vozača da se zaustavi ispred obilježenog pješačkog prijelaza i propusti pješake poglavito ako je u blizini na kolniku zaustavljen autobus koji prevozi školsku djecu te je za očekivati prelazak djece preko obilježenog pješačkog prijelaza. Stoga, apeliramo još jednom na oprez svih vozača te upućujemo vozače da u takvim situacijama, prilikom nailaska svojim vozilom pred obilježeni pješački prijelaz, zaustave svoje vozilo i tek kad se uvjere da su svi pješaci prešli obilježeni pješački prijelaz nastave s vožnjom.

Poradi informacije, navodimo da se na području Grada Zagreba trenutno brzina mjeri određenim brojem fiksnih kamera za nadzor brzine kretanja vozila, a  lokacije postavljanja su određene temeljem analitičko - statističkih podataka, odnosno analiza evidentiranih prometnih nesreća te broju utvrđenih prekršaja posebice s naglaskom na prekršaje nepropisne brzine kretanja vozila.  

Nadalje, naglašavamo da je u tijeku postupak nabave novih dodatnih fiksnih mjernih uređaja za nadzor brzine kretanja vozila od strane MUP-a, financirano sredstvima iz Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa, a koji uređaji će se postaviti na dodatne nove određene lokacije na području grada Zagreba uz poseban naglasak da će se u narednom vremenskom periodu za jednu od lokacija zasigurno razmatrati mogućnost postavljanja iste kamere i u Ulici Žitnjak. Osim nabave navedenih mjernih uređaja od strane MUP-a te financiranja sredstvima iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, za nabavu mjernih uređaja za nadzor brzine kretanja vozila, postoje i druge mogućnosti, odnosno isti uređaju mogu biti financirani od strane Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno konkretno Grada Zagreba, kada se radi o prometnicama na području Grada Zagreba.

Policija: Ova nesreća je ogromna tragedija za društvo

Ukoliko je jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave doista zainteresirana za kupnju mjernog uređaja za nadzor brzine, postupak takve vrste nabave uređaja je da jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave, nabavi kompatibilnu kameru ili kućište za nadzor brzine kretanja vozila te je donira Ministarstvu unutarnjih poslova koje ju upotrebljava za poslove mjerenja brzine. Osim navedenog, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave uz suglasnost policije, samostalno postavljaju kamere na lokacijama na javnim površinama (trgovi, šetnice, parkovi i sl.)  kao i kamere na raskrižjima unutar gradskog područja koje služe za nadzor prometa u mirovanju (nepropisno zaustavljanje i parkiranje vozila) ali te kamere ne služe za mjerenje brzine kretanja vozila obzirom da jedinice lokalne samouprave nemaju ovlasti mjerenja brzine kretanja vozila.

UŽAS NA ŽITANJAKU Božinović o nesreći u Zagrebu u kojoj je stradala djevojčica (9): 'Tragedija se mogla izbjeći'

Ova prometna nesreća u kojoj je smrtno stradalo dijete - pješakinja, predstavlja ogromnu tragediju za obitelj djevojčice, prijatelje, poznanike ali i sve nas, kao cjelokupno društvo, iziskuje od svih nas, počevši od razine pojedinca koji sudjeluje u prometu, obitelji,  pa do razine svih institucija koje sudjeluju u aktivnostima i brizi za sigurnost cestovnog prometa, da pronalazimo dodatne načine kako podignuti svijest svakog aktivnog sudionika u prometu o opasnostima koje krije sudjelovanje u prometu, bilo u svojstvu pješaka ili vozača. Ministarstvo unutarnjih poslova kao i Policijska uprava zagrebačka odredilo je kao strateški prioritet intenziviranje svih aktivnosti u cilju smanjenja broja stradalih osoba u prometnim nesrećama pa se tako upravo u tom smjeru, uporno iz godine u godinu, provodi niz aktivnosti kako preventivne tako i represivne prirode a sve u cilju smanjenja broja stradalih osoba u prometnim nesrećama. Slobodni smo istaknuti da je ove godine na području Policijske uprave zagrebačke u prometnim nesrećama smrtno stradalo 18 osoba dok je u prošloj godini u istom vremenskom periodu stradalo 24 osobe, dakle, u ovoj godini šest je osoba manje smrtno stradalo u prometnim nesrećama.

Policija: Zagreb ispod prosjeka EU-a po broju stradalih u prometnim nesrećama

- Isto tako nužno je napomenuti da se broj smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama u cijeloj Europskoj uniji prati istom metodikom, odnosno brojem poginulih osoba u prometnim nesrećama na 100 000 stanovnika. Prosječan broj poginulih osoba u prometnim nesrećama u zemljama Europske unije je 4,6 poginulih osoba na 100.000 stanovnika dok Policijska uprava zagrebačka (područje Grada Zagreba i Zagrebačke županije)  bilježi 3,8 poginulih osoba na 100.000 stanovnika , a broj poginulih osoba u prometnim nesrećama u samom Gradu Zagrebu je 2,1 poginulih osoba na 100.000 stanovnika. Unatoč svemu navedenom, svjedoci smo događanja najtežih prometnih nesreća i smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama pa koristimo priliku i pozivamo sveukupnu javnost, institucije, zainteresirane udruge, medije i pojedince da svojim nesebičnim angažmanom još više uz koordinaciju u partnerstvo s Policijskom upravom zagrebačkom doprinesu dodatnom iskoraku u sigurnosti cestovnog prometa, čime ćemo zajednički stvoriti ozračje sigurnosti svakog sudionika u prometu.

Idi na 24sata

Komentari 44

  • Mirqmikk 12.09.2023.

    Lik je bio pijan jako sto se vjerojatno zataskalo plus vozio neispravno vozilo

  • Maxitron 11.09.2023.

    Kaj nije ovo najgore moguće licemjerje ?? Murja se prime posla uvijek nekakve nesreće i onda oni "rade analize" hehehe,????!! Dajte se javite oni koji ste od stvaranja ove "države" vidjeli murju u bilo kojem dijelu Zagreba ,ili bilo kojeg drugog grada , vani među građanima ,kak bi mi domaći rekli ... pehaka ??? Da nebi jel? izgleda da su današnji murjaki sve sami invalidi ,osobe s posebnim potrebama ,jer se samo vozikaju okolo nemilice trošeći našu lovu i spavajući po kojekakvim šikarama daleko od očiju javnosti. Da,da bogata zemlja.

  • Kruh i sol 10.09.2023.

    Na Zapadu nitko nema uspornike. Imaju samo kamere i svi paze kako voze zbog ogromnih kazni. Tome se trebamo okrenuti.

Komentiraj...
Vidi sve komentare