Dok se vozač (42) kamiona iz Srbije još oporavlja od ozljeda u novogradiškoj bolnici i policajci čekaju kad će moći s njim razgovarati, ispituju se i sve druge okolnosti, naročito gdje je i kad kamion prešao granicu te kad su se u njega ukrcali migranti.
U razgovoru s upućenima doznajemo za nekoliko mogućih scenarija. Kamioni iz Srbije najčešće u Hrvatsku ulaze na graničnim prijelazima u Bajakovu ili Tovarniku. Bajakovo je dobro pokriven nadzornim kamerama, a granični policajci na svim prijelazima, kažu naši sugovornici, opremljeni su posebnim uređajem za detekciju otkucaja srca, koji bi sigurno reagirao na ljude u tovarnom prostoru da je kamion njime pregledan. Također, carinski službenici na svakom kamionu pregledaju carinske plombe pa ako uoče išta sumnjivo, traže pregled tovarnog prostora.
Znalo se dogoditi i da migranti kriomice uđu u kamion s hrvatske strane nakon što on prijeđe granicu. U takvim slučajevima granicu sa Srbijom obično prijeđu šumovitim dijelovima oko Šida.
Čim se dokopaju Hrvatske, na odmorištima hvataju kamione kojima bi mogli stići do granice sa Slovenijom. Najveći je to problem u Spačvi, gdje su se grupice od pet-šest ljudi znale ukrcati u kamion bez znanja vozača. Obično hvataju noćne sate kad je mirno i kad se vozači odmaraju. Neki uspiju ući u tovarni prostor, a neki, sitniji i mršaviji, znaju se sakriti i u podvozju kamiona. Vozači su se zbog toga na nekim odmorištima organizirali pa svakih sat vremena jedan drži stražu dok drugi spavaju.
Ipak, ovako velika grupa teško se mogla zavući u tovarni prostor bez znanja vozača, osobito jer je među njima bilo djece. Kako doznajemo, neki migranti uz sebe su imali i vreće za spavanje.