Zbog Ine je pukla koalicija HDZ-a i Mosta, a mogla bi u temeljima uzdrmati i odnose SDP-a i HNS-a u Narodnoj koaliciji. Razlog je plan SDP-a da ako dođu na vlast preuzme Ministarstvo gospodarstva svom koalicijskom partneru, a zauzvrat mu prepusti Ministarstvo prometa.
Nije razlog za plan preuzimanja gospodarstva neki fenomenalni ekonomski program koji SDP želi provesti nego baš Ina. A s druge strane će imati Ivana Vrdoljaka, koji to ni u kojem slučaju ne želi dopustiti i koji je cijeli prošli mandat proveo zanemarujući sve segmente ekonomije osim energetike. Sukobi oko Ine su srušile vladu HDZ-a i Mosta. Slične trzavice tresu i kolaiciju SDP-a i HNS-a.
Tomislav Karamarko je pao zbog sumnje da ne može dovoljno dobro zastupati interese države i da je preblizu mađarskome MOL-u. Vratimo se dvije godine u prošlost. HNS-ovac Ivan Vrdoljak kao ministar nije htio dati analizu koja je podloga za arbitražni postupak hrvatskom predsjedniku nadzornog odbora Ine Siniši Petroviću. On nije u rodu Jozi Petroviću, Karamarkovu prijatelju i lobistu MOL-a, ali eto, to prezime je bilo u žiži sukoba.
Vrdoljak je sumnjao da bi analiza završila kod MOL-a jer je Petrović bliži s njima. Siniša Petrović je osobni prijatelj i savjetnik Zorana Milanovića i upravo ga je bivši premijer postavio u Inu. Također, kad je smijenjen Slavko Linić, Inu u je naveo kao glavni razlog. Bivši ministar financija rekao je da Petrović nedvosmisleno štiti mađarske ne hrvatske interese u Ini, i to uz blagoslov Milanovića. Javno je poručio da ga je Milanović maknuo jer se suprotstavljao Mađarima. SDP, ako pobijedi na izborima, želi Inu pod svojom kontrolom, a ne da glavnu riječ ima manji partner. Jednako je želio i HDZ, ali ju je na kraju morao prepustiti Mostu.
Što SDP planira s Inom, nije poznato. No sigurno je da će se preko te kompanije opet prelamati i sudbina buduće Vlade te da su i Karamarko i Milanović od svojih partnera prozvani da su bliži mađarskim nego hrvatskim interesima.