Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u rujnu u probni rad pušta Portal za pacijente, povezan s eKartonom, te mobilni portal za naručivanje i komunikaciju pacijenata s liječnicima primarne zaštite preko mobilnog telefona.
Portal dostupan preko sustava e-Građani
Preko Portala za pacijente građani će moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove, nalaze i otpusna pisma, dodatno upravljati pravima pristupa svom eKartonu, te imati uvid tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihova kartona, najavio je u srijedu na konferenciji za novinare v.d. ravnatelj HZZO-a Fedor Dorčić.
Portal će idućega tjedna biti dostupan na računalima putem sustava e-Građani i omogućiti pristup središnjem elektroničkom zdravstvenom zapisu - eKartonu, koji u probni rad kreće 1. rujna.
Dorčić najavljuje aktivniju interakciju pacijenata sa zdravstvenim sustavom, te rasterećenje liječnika od administrativnog posla. Pristup portalu imat će svi autorizirani korisnici, no u HZZO-u naglašavaju višestruku zaštićenost podataka koji nisu javno dostupni.
Sigurnost, kažu, jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava, te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike.
K tome, osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu, koji će prikazivati kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.
Mobilni portal za pacijente
U HZZO-u najavljuju da će u idućih deset dana u probni rad pustiti i mobilni portal za pacijente s mobilnim telefonima, preko kojega će se moći naručivati u ordinacije obiteljske medicine, slati zamolbe za obnovu kontinuirane terapije ili izdavanje doznaka.
Mobilni portal bit će dostupan na posebnoj web adresi, a pristup će omogućiti izabrani doktor kod kojeg će pacijent potpisati izjavu te dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.
Dorčić ističe da je to iskorak na višu razinu komunikacije između liječnika i pacijenta, koji više neće morati čekati na slobodne telefonske linije. Olakšat će se, kaže, i rad liječnicima te uštedjeti vrijeme pacijentima.
U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških i 372 tima dentalne medicine.
Nakon što se zamolba obradi ili dodjeli termin, pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju.
U HZZO-u ističu da je mobilni portal siguran komunikacijski kanal, te da će svaka komunikacija automatski biti evidentirana u kartonu pacijenta. Liječnik će, temeljem profesionalne procjene, odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.
Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot-projekta u trajanju od više mjeseci, te je pokazao izvrsne rezultate. Ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno novim funkcionalnostima, kažu u HZZO-u.