Ovakvu pljačku su sigurno dugo planirali i nekoliko puta šetali centrom kako bi izvidjeli gdje su sve kamere, zaštitari i kako opljačkati trgovinu satovima. Mogli su samo sjediti u kafiću i čitati novine te nitko ne bi znao što planiraju napraviti.
Pojasnio je kriminalist Željko Cvrtila model rada pljačkaša iz zagrebačkog City Centra One West. Oni su u petak poslije 8 sati u njega došli naoružani pištoljima. Neslužbeno smo saznali kako je jedan od njih do centra došao ZET-ovim autobusom - navodno su ga prepoznali djelatnici u centru koji su dolazili na posao. Drugi je, prema neslužbenim informacijama, stigao na skuteru koji je ostavio na parkingu i s kojim su pobjegli. Dok je jedan razbijao unutarnje izloge i prijetio prodavačici (39), drugi je stajao vani, tjerao ljude da legnu na tlo i pazio da im se nitko ne približi.
Odjurili su sa satovima vrijednima milijune kuna. Službeni iznos istražitelji nisu željeli reći zbog interesa istrage, no ona se zasad kreće između milijun i pet milijuna kuna. Za to sve trebalo im je nešto više od pet minuta posla prije nego što su pobjegli. Prije toga su napali i zaštitara koji nije bio naoružan. Nasreću, u pljački nitko nije ozlijeđen. Brojni zaposlenici ostali su potreseni i šokirani, ali većih posljedica ne bi trebali imati.
Tijekom očevida policajci su zapisali sve marke satova koji su bili izloženi u vitrinama te njihove serijske brojeve. Među njima su skupocjene marke, kao što su Tag Heuer, Cartier, Chopard, Swarovski. Breitling, Omega, Gucci, Fossil i ostali.
Cvrtila pojašnjava kako razbojnici imaju tri opcije za prodaju na koje istražitelji moraju paziti.
- Razbojnici obično mogu dobiti tek trećinu vrijednosti takvih satova. Moguće je da ih iznesu izvan države i prodaju drugima, koji će ih onda nuditi u nekim svojim poslovnicama - pojasnio je Cvrtila. Drugi način je da ih se riješe na “crnom tržištu” te ih uz nešto manju cijenu daju provjerenim kupcima. Takvi klijenti željni su skupocjenih modela i vjerojatno će iskoristiti priliku kako bi obogatili kolekciju.
- Treći način je da ih prodaju putem interneta preko oglasnika i web trgovina. Tu razbojnici obično dobro prolaze jer će ostaviti originalne cijene da ne budu sumnjivi kupcima i istražiteljima - kaže kriminalist. Obično naručitelji plaćaju pouzećem, računa nema te teško mogu saznati je li zapravo njihov novi sat stečen pljačkom.
Istražiteljima bi u otkrivanju sumnjivaca trebale pomoći i brojne kamere videonadzora trgovačkog centra. One će im otkriti gdje su i kako ušli, što su na sebi nosili, njihov način hoda, visinu i ostale moguće pojedinosti. Ako su neiskusni, možda su već bili u trgovini u istim jaknama pa se unaprijed odali.