Još jesenas je pripremljen teren za najveće jednokratno političko uhljebljivanje ove Vlade koje je omogućeno ranijim zakonskim izmjenama koje je predložio danas bivši ministar uprave Lovro Kuščević. Pod krinkom depolitizacije ministarstava, ukinuli bi se sadašnji politički imenovani pomoćnici ministara u 20 ministarstava, a na njihovo mjesto bi došli "profesionalni" ravnatelji uprava birani na natječaju. Provedbu te operacije je trebao završiti novi ministar uprave Ivan Malenica.
POGLEDAJTE VIDEO: Plenkovića izviždali aktivisti
Problem s ovim potezom je, istakli su stručnjaci za javnu upravu poput profesora Ivana Koprića, što se takvim potezom pomoćnici koji se jave na natječaj i koji su trebali otići s ministrom u slučaju nove Vlade, sada postaju teško smjenjivi službenici. Primjerice, kada bi došao novi ministar, morao bi raditi sa starim ljudima koji su mu ostavljeni ako oni sami ne žele otići. I uvjeti natječaja su takvi da konačnu riječ ima stari ministar koji bira i predlaže nove ravnatelje uprava koji bi prosječno imali plaću oko 21.000 kuna bruto.
Unatoč svim kritikama, tijekom jeseni su ministri raspisali natječaje za ukupno 97 novih ravnatelja uprava iako je tada bilo 88 pomoćnika. Dakle, broj dobro plaćene politički postavljene garniture bi se i povećao.
Natječaji su završili, a Vlada ipak neće imenovati nove ravnatelje uprava. Bilo je ideja da se to odradi na sjednici Vlade u četvrtak, pred sami istek mandata, ali se ipak od toga odustalo.
- Ne bi bilo korektno i fer napraviti takva imenovanja prije izbora - rekao nam je sugovornik iz Vlade.
Vlada je inače tehnička kada se raspišu izbori , a tada ne smije imenovati osobe na visoke pozicije, bili u ministarstvima, bilo u državnim tvrtkama i agencijama. A iako je predsjednik Zoran Milanović donio odluku o raspisivanju izbora za 5. srpnja, ona stupa na snagu tek 2. lipnja. Tumačeći striktno pravo, Vlada bi se mogla izvlačiti da ne krši Zakon o primopredaji vlasti, ali postavljanje 97 svojih ljudi u ministarstva bi izazvalo salve kritika. Kako nam je potvrđeno, ne žele to prije izbora. Pa će novi ravnatelji čekati do nakon izbora, hoće li ih postaviti ili će natječaji biti poništeni.
Pomalo paradoksalno, ovo veliko uhljebljivanje je spriječila sama sporost birokracije. Prvo nisu sva ministarstva raspisala natječaje u isto vrijeme, onda je prošao selekcijski postupak, ali su se razvukle sigurnosne provjere, pa je sve došlo pred sam rok kada Vlada više ne smije imenovati dužnosnike.