U studenom sam naručila jaknu u internetskoj trgovini Alabo. Iako sam veličinu odabirala prema njihovoj tablici za mjere, bila mi je prevelika. Narudžbu sam otkazala na linku na njihovoj stranici i za nekoliko dana došli su po jaknu. No novac nikako da stigne, požalila nam se studentica iz Požege.
- Čekala sam više od mjesec dana pa sam im poslala e-mail. Odgovorili su da su mail proslijedili odjelu koji se time bavi. Krajem siječnja su napisali da će novac uplatiti taj tjedan, no nisu. U veljači su prestali odgovarati na mailove. Pisala sam i na njihovu Facebook stranicu, ali tamo takve objave brišu - rekla je čitateljica. Poslala nam je fotografije svojih objava na Facebooku, a vide se i one drugih ogorčenih kupaca.
- Meni kao studentici je puno tih tristotinjak kuna, koliko bi mi trebali vratiti. Jakna je stajala 330 kuna, a 22 kune uzimaju za povrat - dodala je.
Iz tvrtke Alabo su nam odgovorili da rješavaju problem.
- Naručeno kupcima šaljemo iz skladišta u Slovačkoj, a novac vraćamo do 14 dana otkad proizvod stigne natrag u skladište. Dostavna tvrtka koja isporučuje u Hrvatsku i brine o vraćanju izgubila je ono što su nam kupci vraćali u studenom i prosincu. Priznali su pogrešku, no zasad nam odštetu nisu uplatili. Trudimo se ubrzati proces odštete - odgovorili su iz shopa Alabo.
Čekali su da jakna stigne k njima, pa zatim navodno odštetu dostavne tvrtke kako bi vratili novac kupcima.
- Ako se jakna koju sam predala zagubila, to nije moj problem. Želim svoj novac - ogorčena je Požežanka.
U četvrtak popodne nam je veselo javila da je 300 kuna ipak stiglo. Iz Ministarstva gospodarstva kažu da je odavno trebala dobiti novac.
- Trgovac mora bez odgađanja, a najkasnije u roku 14 dana otkad je zaprimio obavijest o odluci potrošača da raskida ugovor vratiti potrošaču sve što je platio.
Za kupnju u web shopu, što se smatra ugovorom sklopljenim na daljinu, prema Zakonu o zaštiti potrošača, potrošač ima pravo, ne navodeći razlog, raskinuti ugovor u roku od 14 dana, a računa se otkad je primio proizvod - odgovorili su iz ministarstva. Alabo je u Slovačkoj, no internetska stranica je na hrvatskom i ima .hr domenu.
- Web stranica je na jeziku zemlje na čijem je tržištu, što za potrošača može podrazumijevati da ugovor koji sklopi podliježe pravu te države. No u Općim uvjetima trgovca jasno je navedeno kome se moraju obratiti u slučaju reklamacijskog postupka te ne bismo mogli tvrditi da su potrošači dovedeni u zabludu - kažu iz ministarstva.
Na alabo.hr navode da je za sporove nadležna inspekcija u Slovačkoj. Kupci se mogu njima žaliti preko Europskog potrošačkog centra Hrvatska jer tvrtka posluje po zakonima druge zemlje u EU.