Iz Ministarstva zdravstva uvjeravaju kako su žurno otklonjene manje poteškoće u funkcioniranju platforme i da sustav djelotvorno funkcionira, no obiteljska liječnica iz Kutine, Tanja Pekez, upozorava kako sustav, u ovoj vrlo zahtjevnoj situaciji, nije prilagođen kako bi se olakšao rad liječnika i medicinskih sestara te smanjila zbunjenost građana.
POGLEDAJTE VIDEOVIJESTI:
Nije joj jasno zašto za cijeli proces cijepljenja nije korišten CEZIH, sustav koji koriste liječnici primarne zdravstvene zaštite, a u kojemu su, osim dobi, vidljive i sve njihove dijagnoze. Zanima je i zašto nisu jasno određeni kriteriji za procjepljivanje, jer da jesu, situacija bi, uvjerena je, bila puno jednostavnija.
Pokušali smo od nadležnih u Ministarstvu zdravstva doznati zašto se za proces cijepljenja ne koristi postojeći sustav CEZIH, nego se išlo na novu platformu, ali do zaključenja ovoga broja odgovor nismo dobili.
U stresu liječnici i pacijenti
- U stresu su pacijenti koji su zbunjeni, ali i liječnici i medicinske sestre kojima je povećan obujam posla zbog neodgovarajuće napravljene platforme - upozorila je obiteljska liječnica iz Kutine na stanje koje vlada na terenu, iako je, navodi, jedna od smjernica Svjetske zdravstvene organizacije upravo smanjenje stresa.
Liječnica iz Kutine i njezina medicinska sestra samo jučer imale su 80 ljudi na cijepljenju. No suočila se i sa situacijom da su joj pojedini pacijenti cijepljeni, a da ona o tome nije obaviještena, iako u njezinoj bazi i dalje stoje kao oni koji žele primiti doze.
Naime, svakog pacijenta koji se želi cijepiti liječnici prvo moraju pitati imaju li preferencije prema nekom od proizvođača i kojem, potom te iste doze naručiti sukladno potrebama, a zatim sve pacijente obavijestiti o terminu i organizirati samo cijepljenje. Zbog cijele situacije i povećanog obujma posla, kaže, liječnici pucaju po šavovima. Ne treba zaboraviti da, osim svega navedenog, obiteljski liječnici brinu i o COVID bolesnicima, ali i kroničnim pacijentima.
Povećan obujam posla
- Nije nam problem raditi niti se dodatno zauzeti kako bi se što više ljudi procijepilo, no svima bi nam bilo lakše kad bismo radili u relativno uređenom sustavu - rekla je liječnica Pekez.
O zbunjenosti pacijenata, na što je upozorila obiteljska liječnica, svjedoči i primjer naše čitateljice. Prvu dozu cjepiva primila je kao “greška u sustavu”, kad se dogodila greška u algoritmu i pozivani su mlađi pacijenti umjesto starijih. U utorak se prijavila u sustav e-građani po drugom poslu, pa je usput otišla provjeriti datum redovnoga godišnjeg zdravstvenog pregleda. Na svoje iznenađenje, tamo je pronašla obavijest o datumu i mjestu kad će primiti drugu dozu cjepiva.
- Nitko mi nije rekao da bih tu obavijest mogla dobiti i tim putem. Kod prvog cijepljenja rekli su mi samo da ću dobiti e-mail o tome, no prvi put je stigao u ponedjeljak kasno navečer za cijepljenje u utorak prije podne, koje sam lako mogla i propustiti - rekla je čitateljica.
Upis cijepljenih u registar
Za razliku od nje, kaže, njezin suprug, koji je dijabetičar, koji je prvom dozom cijepljen dva tjedna prije nje, nikakvu obavijest u svojem sandučiću u sustavu e-građani o novom terminu nema. Neslužbeno smo doznali razlog zašto naša sugovornica ima obavijest u sustavu e-građani - zato što je njezina liječnica sve ažurirala u ranije spomenutom sustavu CEZIH. Kod ostalih to očito nije bio slučaj. Ministar zdravstva naredio je svim liječnicima i zdravstvenim ustanovama koji su obavili cijepljenje građana da žurno upišu sve one koji su primili cjepivo u registar.
Prema podacima Zavoda za javno zdravstvo, u registar cijepljenih od nedjelje do ponedjeljka upisano je 3120 utrošenih doza. Ministar se na Twitteru pohvalio da su premašili 1,000.000 zaprimljenih i distribuiranih cjepiva diljem RH.