Signal za pomoć poslan je iz podmornice Titan, ali kada, to nije poznato, rekao je oceanolog dr. Simon Boxall sa Sveučilišta u Southamptonu, koji je dodao da tu informaciju ima iz druge ruke.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Ne možete koristiti radio pod vodom. Potpuno se oslanjate na 'pingove'. Ono što imaju na podmornici je stvarno ograničena komunikacija - rekao je. Navodno je stigao hitan ping, odnosno specifična dojava koju koriste nautičari, a koja govori da je brod u nevolji.
- Ne znam je li to generirano automatski ili su ga generirali ljudi na podmornici - rekao je Boxall.
Podsjetimo, U Atlantskom oceanu traje utrka s vremenom u potrazi za nestalom turističkom podmornicom s pet osoba koja je jučer nestala dok se spuštala do olupine Titanica. U podmornici ima zraka još za danas. Američka obalna straža je tijekom protekle noći pretražila područje veličine Connecticuta. No, problem je u tome što GPS i radiosignali ne mogu putovati kroz vodu, pa se prilikom potrage koriste sonarne plutače koje detektiraju i identificiraju objekte u pokretu. Sonarne plutače mogu identificirati zvukove koje proizvode propeleri, strojevi ili primjerice posada koja lupa u trup podmornice, ali i zabilježiti odbijanje signala, ranije spomenutog pinga, od površine plovila.
Vrijeme je ključno
- Pad temperature u podmornici Titan i brzina operacije spašavanja su veće brige od mogućeg nedostatka kisika - rekao je Frank Owen, bivši časnik podmornice i direktor projekta spašavanja podmornica australske mornarice. Kazao je da će biti teško izvući podmornicu natrag na površinu ako se zapetljala na morskom dnu. Dodao je kako je moguće da se podmornica već uspela na površinu i da čeka da ju nađu spasioci, ali da bi tada imala svjetla i radarske reflektore koji bi omogućili timovima za potragu da je pronađu.
Među putnicima su biznismeni, istraživači...
Petero avanturista upustilo se u riskantan zaron iako su stručnjaci prije pet godina upozorili na moguću katastrofu s podmornicom jer po njima, nije imala pravilno testiran prototip. Među njima je Hamish Harding (59), britanski milijarder, poslovni čovjek i istraživač. Prošle je godine prozvan "svemirskim putnikom" jer je sudjelovao u komercijalnom letu Blue Origina, svemirske tvrtke Jeffa Bezosa. Također drži Guinnessov svjetski rekord u putovanju oko Zemlje preko Sjevernog i Južnog pola.
Harding je trenutno predsjednik međunarodne kompanije Action Aviation koja se bavi prodajom i operacijama u industriji poslovnog zrakoplovstva, sa sjedištem u Dubaiju. U lipnju prošle godine je prvi put najavio da će se pridružiti timu koji će vidjeti olupinu Titanica.
Pod morem je i Shahzada Dawood (48). Jedan je od najbogatijih ljudi u Pakistanu. Potpredsjednik je pakistanskog konglomerata Engro, s portfeljom u energetici, poljoprivredi, petrokemiji i telekomunikacijama. Veoma je cijenjen zbog svojih napora u uspostavljanju važnih međunarodnih mreža i kontakata. Bavi se i humanitarnim radom. Sa suprugom Christine i njihovo dvoje djece živi u iranskom gradu Sariju.
Veliki je ljubitelj fotografije i životinja. Christine igra značajnu ulogu u filantropskim pothvatima svog supruga. U podmornici je s ocem i njihov sin Suleman (19), inače student u Londonu.
Među putnicima je i francuski oceanograf Paul-Henry Nargeolet (77), stručnjak za Titanic. Bivši kapetan mornarice poznat je kao "Mr. Titanic" zbog svoje stručnosti oko kultnog broda. Bio je na više od 35 ronjenja do mjesta olupine Titanica.
Među nesretnim putnicima je i Stockton Rush, izvršni direktor tvrtke OceanGate Expeditions koja je organizirala ovu avanturu. Njegova tvrtka nastavila je sa svojim planovima za obilazak olupine usprkos jednoglasnoj zabrinutosti koju je 2018. izrazilo tri desetine čelnika industrije. U prošlogodišnjem intervjuu rekao je za The New York Times da bi snimke visoke rezolucije prikupljene na obilascima Titanica mogle koristiti istraživačima i zato se unatoč brojnim upozorenjima svojeglavo upustio u kobni zaron.