To je to što me zanima!

Pelješki most gradit će kineski konzorcij za 2,08 milijardi kn

Druge dvije ponude na natječaju poslali su talijanski Astaldi i turski Ictas koji su ponudili da će most izgraditi za 2,55 milijardi kuna, dok je Strabag za taj posao tražio 2,62 milijardi kuna...
Vidi originalni članak

Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvodit će prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama, objavile su u petak Hrvatske ceste.  

"Od tri pristigle ponude za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrana je ona zajednice ponuditelja - China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering, s cijenom ponude u iznosu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci", navodi se u priopćenju Hrvatskih cesta.

Ista ponuda je ocijenjena prema kriterijima kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a rok mirovanja iznosi 15 dana, ističu iz Hrvatskih cesta, koji su odluku o odabiru objavili i na svojim službenim internet stranicama i u elektroničkom oglasniku javne nabave.

Inače, za gradnju prve faze Pelješkog mosta Hrvatske su ceste dobile tri ponude - kineskog konzorcija, potom talijanskog Astaldija i turske tvrtke IC Ictas te ponuda njemačkog Strabaga. 

Od mogućih osam ponuditelja koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, tri su navedena ponuditelja predali svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno sa pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna.

Tri su ponude u Hrvatskim cestama otvorene 15. rujna prošle godine. 

Zajednička ponuda Astaldija i turske tvrtke iznosila je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, a Strabagova 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om.

Kineski konzorcij "China Road and Bridge Corporation" dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om.

Rok za evaluaciju ponuda bio je 120 dana, a sam izvođač objavljen je pri kraju tog roka. 

Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om,  vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.

Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometna traka.

Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

Idi na 24sata

Komentari 182

  • Fechter der Gerechtigkeit 14.01.2018.

    Cemu to prepucavanje, ili mslite jos uvjek da vam je najblizi susjed na ramsu? Ti koji nisu svjeni svog ponasanja, ne trebaju da traze probleme kod susjeda. Prije su mostovi narode povezivali. Ovaj most ocito razdvaja. Treba da vam neko objasni zasto je to tako.

  • dahhmal 13.01.2018.

    Kaj Hrvati ne znaju graditi mostove ili je to samo fora da se zamagli par stotina miliona iako se bojima ako bi nasi gradili sa kamenjarima u upravi taj bi most dosao 5 milijardi

  • wtfcrouk 13.01.2018.

    Ajd barem ce se i to završiti. I onda se javi seljačina od 60tak godina na RTL vijestima koja kaže kako iz Kine samo smeće dolazi. Neću previše komentirati da me ne bannaju ali što bih voljela da se takvi ljudi vrate pod kamen ispod kojeg su izašli.

Komentiraj...
Vidi sve komentare