Vidio sam na internetu snimke kako ljudi sami rade makete Teslinog Cybertruck auromobila, no kilavo su to odradili pa sam se ja odlučio napraviti svoj za Personal Project kojeg imamo u drugom razredu u MIOC-u, rekao nam je Patrik Košćina (16) jedan od 40 učenika IB međunarodnog programa, u zagrebačkoj XV. gimnaziji, popularnom MIOC-u.
POGLEDAJTE VIDEO:
Objašnjenje na 15 stranica
Učenici drugog M i N razreda IB programa koji se provodi na engleskom su nedavno predstavili svoje radove koje su sami proizveli, odnosno obavezan "Personal project" u koji su uključili i očuvanje okoliša. Učenica Cecil Cabalier je napravila kremu za ruke od badema koja nema štetnih sastava, Emma Lovegrove je napisala 'The Murder in the Cafeteria', a likovi u krimiću su upravo njeni razredni kolege. Projekte su i pismeno morali objasniti na 15 strana, naravno, na engleskom jeziku.
'U projekt sam uložio 9.000 kuna'
- Dobili smo upute u svibnju 2021., a rok za predaju projekta je bio početak ožujka. Cijeli proces stvaranja Tesle je bio zanimljiv i izazovan, neke dijelove sam morao kupiti pa prenamijeniti. S obzirom na to da imamo dosta posla kroz tjedan, vikendima i pod praznicima sam putovao u Rijeku gdje živi nono i ima radionicu. On mi je ujedno bio i vanjski suradnik koji mi je pomagao - priča nam kreativan Patrik kojeg zanima inženjerstvo. Iako mu je prvi plan bio napraviti električni pogon, na kraju je ipak ispao benzinac.
- Benzin mi je ipak dao više konja - smije se Patrik, koji priznaje da bi električna verzija ipak ispala skuplja. Sama izrada automobila je koštala 9.000 kuna, a najskuplji je ispao motor, kojeg jedino nije trebao sastavljati.
Projekt je trajao više od godinu dana
Na Dan škole učenici su predstavili svoje projekte, a Patrik je svoju Teslu ponosno provozao po školskom dvorištu.
- Stvarno je bio lijep trenutak kad sam pokazao plod mog istraživanja koji je trajao više od godinu dana - rekao nam je Patrik, koji planira i dalje raditi na automobilu kad god uhvati slobodnog vremena. Karoserija je trenutno drvena, pa bi stavio metal. Isto tako automobil nema amortizere, pa traži način kako će to povezati. I naravno, popraviti ono što nije radilo kako je on to htio.
- Nije ništa bilo pretjerano teško napraviti, osim da sve radi istovremeno - smije se Patrik koji bi jednog dana mogao raditi i za Matu Rimca.
- Učenici su to odlično odradili i dali si truda. IB program ih potiče da kritički razmišljaju, ali i da budu kreativni. Nekima je lakše, nekima teže. no dobiju adekvatno znanje i vještine za 21. stoljeće - rekla nam je Kos koja je i dvoje učenika mentorirala.