U Parizu se u nedjelju održava referendum na kojem se Parižani pitaju treba li grad uvesti naplatu parkiranja za velika SUV vozila, dok glavni grad Francuske nastavlja sa svojim višegodišnjim planom da postane grad u potpunosti prilagođen biciklima.
Nedjeljni referendum, koji se održava manje od godinu dana nakon što su Parižani grada prošle godine izglasali zabranu e-skutera, ima za cilj utrostručiti naknade za parkiranje automobila od 1,6 tona i više na 18 eura po satu, kako bi se obeshrabrili "glomazni, zagađujući" automobila, priopćila je gradska vijećnica.
Nova bi se tarifa odnosila i na električne automobile od dvije tone i više.
"Teži, opasniji, više zagađuju... SUV-ovi su ekološka katastrofa", rekao je Emmanuel Gregoire, zamjenik gradonačelnika Pariza na X.
Pod socijalističkom gradonačelnicom Anne Hidalgo, ulice Pariza su se transformirale, sa 84 kilometara biciklističkih staza napravljenih od 2020. i skokom od 71 posto u korištenju bicikala između kraja karantena zbog COVID-19 i 2023., prema podacima gradske vijećnice.
Promjene su, međutim, razbjesnile vozače automobila.
Vozački lobi od 40 milijuna vlasnika automobila pokrenuo je peticiju za podršku slobodi vozača da koriste vozilo koje žele. SUV-ovi su postali sve popularniji u Francuskoj, a preferiraju ih osobito obitelji.
"Moramo se čvrsto suprotstaviti ovim napadima na slobodu koji se izvode pod lažnim zelenim izgovorima", rekla je skupina. "Ako to sada ne zaustavimo, ova neopravdana pobuna koju vodi ultraurbana i antiautomobilska manjina proširit će se poput gangrene na druge gradove.", dodaje.