Prodaja šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine budući da su građani manje trošili, a trgovci su nagomilali zalihe, izvijestili su proizvođači u petak, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa. Proizvođači su u razdoblju od siječnja do lipnja prodali 106,7 milijuna boca šampanjca, za 15,2 posto manje nego lani. „Sumorna globalna geopolitička i gospodarska situacija i inflacija opterećuju osobnu potrošnju", rekao je predsjednik lobističke udruge Champagne Houses David Chatillon u priopćenju koje je objavila udruga proizvođača Comitee Champagne. Prodaju koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022, dodao je Chatillon.
Ovogodišnjoj berbi u Champagneu naškodili su pak loši vremenski uvjeti, uključujući mraz i vlagu koja je pogodovala razvoju plijesni, izvijestila je udruga.
Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od 10.000 kg po hektaru, niži za 12,3 posto nego u prošloj godini.
Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.
Mraz i plijesan naškodili su berbi u Champagneu i 2021. godine kada je prinos bio za 25 slabiji od petogodišnjeg prosjeka i ubrano je najmanje grožđa unatrag 35 godina.
Berba obično počinje oko 10. rujna.
Udruga proizvođača nije objavila prognozu prodaje i izvoza u ovoj godini.