Od 2008. godine i ulaska Hrvatske u ekonomsku recesiju do danas, situacija se dosta promijenila. Neke tvrtke i projekti koji su bili nositelji hrvatskog gospodarstva neslavno su propale, ali na njihovo mjesto polako dolaze nove snage. Hrvatska polako počinje pratiti svjetske ekonomske i tehnološke trendove, novih domaćih startupova je sve više, a na naše tržište ulaze i svjetske kompanije koje do sada tu nisu bile prisutne.
STEM znanja za najmlađe
Projekt Nenada Bakića najambiciozniji je privatno financirani projekt u hrvatskom školstvu, a fokus mu je na razvoju digitalne pismenosti i STEM znanja među mladima u Hrvatskoj. Projekt uključuje Croatian Makers robotičku ligu, u koju je do danas uključeno preko 360 škola i sličnih ustanova, te STEM revoluciju - doniranje školama oko 22.000 BBC micro:bitova, džepnih računala za učenje kodiranja i programiranja. Program je pokrenut 2015. godine, a do danas se proširio i na Srbiju i Bosnu i Hercegovinu.
Split - svjetska festivalska destinacija
Od 2013. godine kada je Ultra Europe došla u Split, prema službenim brojkama svake godine dovela je više od 150.000 ljudi, a s time i milijune kuna. No, utjecaj Ultre ne može se mjeriti samo u direktnoj zaradi koja se slijeva u Dalmaciju svake godine, već i u nebrojenim festivalima koji su se odlučili preseliti u Hrvatsku nakon nje. Cijela naša obala svako ljeto praktički se pretvara u jedan veliki festival. Stoga, nije pogrešno reći kako je ovaj globalni festivalski brand, koji postoji skoro dva desetljeća, Hrvatsku i Split praktički stavio na festivalsku kartu svijeta. Nedavno je suradnja produljena i na idućih pet godina, usprkos nagađanjima kako će možda napustiti Split.
Uberova revolucija
Ova američka tvrtka osnovana 2009. godine u Hrvatskoj je aktivna od 2015. godine. Uber danas samo u Europi ima više od 11 milijuna aktivnih korisnika, a broj vozača se udvostručio od rujna prošle godine. Iako se kod nas oko njega još uvijek lome koplja, nedvojbeno je kako je Uber promijenio poimanje prijevoza osobnim automobilima. Digitalizacija i prebacivanje fokusa transportne industrije prema mobilnim aplikacijama, transparentnije poslovanje te povoljnije i fleksibilnije usluge za potrošače, samo su neke od stvari kojima je Uber promijenio pojam "vlasništva automobila" te pridonio još jednom obliku kretanja građana. Ne treba zaboraviti i na to da nam Uber može olakšati problem parkinga, pošto s njime on nije ni potreban. Nadalje, istraživanja pokazuju kako čak 91% Uberovih korisnika koristi aplikaciju kako ne bi vozili pijani. Konačno, treba spomenuti i kako je ove godine Hrvatska prva u svijetu dobila trajnu uslugu UberBOAT, koja je uvelike pomogla olakšati problem povezanosti obale s otocima.
'List' koji je pokorio svijet
2015. godine hrvatski je startup proglašen najboljim europskim startupom u zdravstvenoj industriji. Riječ je o startupu Bellabeat, čiji je proizvod 'Leaf' jedan od najpopularnijih pametnih komada nakita za žene. 'Leaf' je veliku popularnost stekao nakon što je Mila Kunis u talk showu Jimmya Kimmela razgovarala o tome kako je koristila upravo ovaj proizvod za vrijeme svoje trudnoće kako bi pratila promjene u svom tijelu. Naime, 'Leaf' u stvarnom vremenu prati aktivnost, spavanje, menstrualni ciklus, stres i slične podatke te na temelju njih predlaže promjene u svakodnevici, poput uvođenja vježbi, više sati sna i sličnih stvari. Osim što su zaradili milijune dolara na svojim trenutnim proizvodima, ekipa iz Bellabeata nastavlja razvijati nove koristeći najnaprednije tehnologije poput umjetne inteligencije. Svojim pionirskim pothvatom, ovaj startup utro je put svim ostalim s našeg područja te okrenuo oči brojnih investitora prema Hrvatskoj.
Automobil budućnosti iz Svete Nedelje
Za Rimac Automobile su već čuli i vrapci na grani. Ova hrvatska tvrtka najbolji je primjer kako spoj dobre ideje, najnaprednijih tehnologija i predanog rada najčešće može samo rezultirati uspjehom. Od 2009. godine, kada je osnovana, do danas, prihodi Rimac Automobila broje se u milijunima, a tvrtka zapošljava preko 250, i to ponajviše mladih, zaposlenika. No, nije samo zapošljavanje i razvoj tehnologije ono što Rimac donosi Hrvatskoj, već je možda i najbitniji sve veći fokus svjetske javnosti i najvećih tvrtki prema hrvatskim projektima i startupovima. Osim vlastitih automobila, tvrtka razvija dijelove i tehnologije za druge proizvođače, te posluju s velikim brandovima, poput Aston Martina i Koenigsegga.