Mnoge je Osječane začudilo što Gradsko prijevozno poduzeće stavlja (GPP) skupu umjetnu trava na novu tramvajsku prugu u trenutku sveopće recesije pa su se mnogi pitali odakle novac. Poslali smo upit GPP-u zašto stavljaju umjetnu travu na tračnice.
"S obzirom na to da se prilikom modernizacije tramvajske pruge koristi najmoderniji sustav pričvršćenja tračnica za podlogu u Europi, isti dozvoljava različite načine zatvaranja ispune tramvajskog kolosijeka kao npr. asfalt, ukrasni beton ili umjetna trava. Za dionice pruge koje se nalaze u zelenom pojasu predviđen je završni sloj ispune kolosijeka s umjetnom travom, prije svega zbog estetskih razloga da se površina slobodnog profila pruge ne razlikuje od okolnog terena, a koje rješenje se primjenjuje u svim većim gradovima svijeta", pismeno su nam odgovorili iz GPP-a.
Kako su objasnili, projekt obnove tramvajske pruge u Osijeku financiran je sredstvima iz EU.
"Radi se o 199,8 milijuna kuna dobivenih od EU, dok Grad Osijek u projektu sudjeluje sa 68 milijuna kuna. Upravo stoga je već mjesecima promet u gradu Osijeku otežan zbog zatvaranja dionica na kojima se postavlja nova infrastruktura", kažu u GPP-u. Dodaju kako su na nekim dijelovima prometnice bile doslovce posve raskopane što je naružilo dijelove grada koje su krasile zelene površine. Stoga su u dijelu grada prema Višnjevcu, gdje je pruga završena, a radovi privedeni kraju, "počeli s postavljanjem umjetne trave uzduž tračnica kako bi se prostoru vratili prvotni izgled i zeleno uređenje".
Zanimljivo je da ne znaju koliko su travu platili, i to su nam priznali u odgovoru. "Zatvaranje završnog sloja ispune kolosijeka s umjetnom travom izvršit će se na svim dionicama koje se nalaze u zelenom pojasu, a radi se o dužini od oko 1600 metara. Ugradnja umjetne trave predviđena je Dokumentacijom o nabavi te će Izvođač u obvezi istu ugraditi sukladno ugovoru. S obzirom na to da s Izvođačem imamo ugovorenu ukupnu cijenu za projekt, nemamo jediničnu cijenu umjetne trave", odgovorili su na naš upit u GPP-u Osijek.