U srjedu poslijepodne u Hrvatskoj se srušio mađarski vojni helikopter. Pao je u kanjon Čikole.
Iz minute u minutu pratite ovdje.
MORH je objavio kako su digli helikopter i avion kako bi pronašli olupinu.
POGLEDAJTE VIDEO:
Ubrzo je pronađeno mjesto pada i dva tijela, u helikopteru je bio i treći član posade.
Pogledajte video: Pao mađarski helikopter
Kako je objavio index-hu, dva helikoptera Airbus H145 bila su na vojnoj vježbi u hrvatskom zračnom prostoru. Jedan od njih srušio se pod još nerazjašnjenim okolnostima.
Potvrđeno je kako je pronađena olupina i dva dva tijela, dok se za trećim članom posade još traga. Ministarstvo obrane odmah je obavijestilo obitelji, pišu mađarski mediji.
Kakav je helikopter pao kod Drniša?
U lipnju 2018. Mađarska je od europskog proizvođača zrakoplova Airbus Consortium naručila 20 višenamjenskih lakih helikoptera H145M.
Planirano je da H-145M bude zamjena za borbene helikoptere srednje sovjetske/ruske proizvodnje Mi-8T, Mi-17 i Mi-24P/V, zajedno sa srednjim višenamjenskim helikopterom H225M koji će stići 2023. godine.
U studenom 2019. prva su dva helikoptera stigla u helikoptersku bazu Szolnok, a 3. prosinca 2021. posljednji je helikopter s registracijskim brojem 05 odletio u Mađarsku.
H-145 isporučeni su Mađarskim obrambenim snagama u tri konfiguracije: 10 višenamjenskih (MP), pet za traganje i spašavanje (SAR) i pet naoružanih (LUH) verzija. H145M pokreću dvije plinske turbine Turbomeca Arriel 2E. Svaki od njih ima izlaznu snagu od 566 kW (771 KS), koja se može povećati na 657 kW (894 KS) pri polijetanju, 764 kW (1.039 KS) za dvije minute u nuždi i 788 kW (1.072 KS) ) pola minute. Helikopteri su opremljeni francuskim avionskim paketom Helionix.
Opremljeni su oružanim sustavom HForce, koji je razvio Airbus. HForce nudi široku paletu oružja – mitraljeze, nevođene i vođene rakete i projektile u kombinaciji s mogućnostima pronalaženja ciljeva i ciljanja.
'Ovaj model ima najbolji stabilizacijski sustav na svijetu'
- Sa stajališta pilota, najveća razlika koju sam primijetio kada sam letio H145M bila je njegova stabilnost. Sovjetski helikopteri imaju ono što zovu 'autopilot', ali to zapravo nije! S H145M, stabilizacija je toliko sofisticirana da možete napraviti zaokret od 60 stupnjeva bez dodirivanja cikličkog i kolektivnog... prije je bilo teško čak i zaokrenuti s nagibom od 30 stupnjeva! Iskreno mislim da je stabilizacijski sustav H145 najbolji na svijetu.
- Drugo, automatizacija: prije nismo imali sustav upravljanja letom, što značajno olakšava posao pilota. Na primjer, IFR let je sada potpuno automatiziran; H145 leti sam”, rekao je. “I konačno, performanse: margina snage je jednostavno nevjerojatna. To znači da ovaj helikopter može pružiti puno širi raspon performansi - pričao je o ovom modelu Tamás Bali, zamjenik zapovjednika mađarskih oružanih snaga, koji ima više od trideset godina iskustva u letenju u helikopterima.