Objava na Facebook stranici HDZ-a u kojoj stoji "Hrvatska se neće vratiti na staro & loše, na agoniju zvanu SDP!" ima 1,6 tisuća lajkova, no uglavnom su to lajkali profili s vijetnamskim imenima, što se može vidjeti ako kliknete na broj lajkova koji stoji u objavi.
POGLEDAJTE VIDEO:
Osim na pojedinim Facebook objavama, čudne brojke su i na nekim Instagram objavama gdje imaju 7.175 pratitelja.
Primjerice, objava na Instagramu '34. godišnjica HDZ-a Koprivničko-križevačke županije', u trenutku pisanja teksta, na početnoj stranici profila ima 436 lajkova, barem tako piše uz objavljenu snimku. No realna brojka se može vidjeti kada se klikne na ukupan broj lajkova gdje se vidi svaki profil koji je kliknuo 'sviđa mi se' na objavu.
Mi smo na tu objavu izbrojali tek 100 lajkova, odnosno profila, a ne 436 kako piše na početnoj stranici uz snimku.
Podsjetimo, GONG je nedavno proveo analizu koja je pokazala kako hrpa lažnih profila na društvenim mrežama s ukradenim profilnim fotografijama daju podršku HDZ-u na njihovoj službenoj Facebook stranici. Jerko Jere Kotarac, Tino Topić Top i Tomo Toky Marinković neki su od profila koji lajkaju, komentiraju i dijele objave službene Facebook stranice HDZ-a, a zapravo se radi o stranačkim botovima.
- Pregledavajući HDZ-ovu Facebook stranicu, zapazili smo da njihove objave komentira, lajka i dijeli niz profila s neuobičajeno malim broj pratitelja i aktivnosti. Iako se na prvu čine kao privatni profili građana i građanki, svi su ti profili zapravo registrirani kao stranice, i to u nepovezanim kategorijama: komičar, satira, glazba, zdravlje i ljepota i slično. Također, datum izrade stranice se nerijetko ponavlja, pa primjerice postoji nekoliko profila izrađenih na datume 13. lipnja 2023. i 9. veljače 2024. godine.
Sve su to znakovi koji ukazuju na umjetno stjecanje naklonosti i stvaranja dojma popularnosti putem botova. Naime, ako se profil registrira kao page (stranica), to omogućuje jednostavno korištenje chatbota za automatizirano upravljanje komunikacijom te stranice. Botovi mogu izvršavati različite zadatke: objavljivati novi sadržaj, komentirati sadržaj i lajkati postove kako bi iskazali potvrdu ili odobrenje - opisuje Gong.