To je to što me zanima!

Otišli korak dalje: Ova škola u Švedskoj ukinula je učionice

REVOLUCIONARNI PRISTUP Prostori za učenje u školama udruge Vittra ispunjeni su namještajem koji potiče zajednički rad, ali i jedinstvene potrebe svakog učenika
Vidi originalni članak

Standardizirani, tradicionalni redovi klupa i stolaca ne potiču dječju kreativnost, ali ni timski rad. Zato mnogi stručnjaci savjetuju redizajn školskih prostorija, a švedska udruga za slobodno školovanje Vittra otišla je korak dalje.

U njihovih 26 kampova diljem Švedske školuje se 7900 djece predškolske i osnovnoškolske dobi, a temelj njihova programa je ideja da je obrazovanje cjeloživotni proces. Djeci se pristupa sveobuhvatno, važno ih je naučiti da razvijaju svoje kompetencije i vještine, ali i da shvate kako to mogu raditi cijeli život. U skladu s tim, udruga je prije pet godina predstavila i projekt ukidanja učionica.

Prva takva škola otvorena je 2012. u Stockholmu, a prostor, kako ističu na portalu education.good.is, više izgleda kao Googleov ili Pixarov tehnološki laboratorij nego školska ustanova. Stolove i stolce u potpunosti su izbacili, a standardne učionice zamijenile su takozvane zone za učenje. Koncept se pokazao izuzetno uspješnim, pa su ga brzo primijenili i u ostalim školama, a početkom svibnja organiziran je i posjet za državne službenike i članove švedskih obrazovnih institucija.

- Cilj je poboljšati usvajanje znanja, ali i uvesti što više praktične nastave - ističu na blogu udruge Vittra.

Posjetitelji su vidjeli posebno dizajnirani namještaj, poput umjetnog ledenjaka, koji može poslužiti i kao veliki ekran, goleme multifunkcionalne fotelje koje potiču zajednički rad i komunikaciju, otoke za odvojeni rad, kao i takozvana sela, prostorije u kojima se odvijaju specifični programi.

Glavni cilj škole je odgajanje vesele i znatiželjne djece, pa su se time vodili i pri osmišljavanju prostora.

- Učenje mora biti zabavno i uzbudljivo. Poticanjem motivacije kod svakog pojedinog djeteta i učenika dodatno ih ohrabrujemo, ali možemo i više tražiti od njih - ističe Iréne Blom, voditeljica za obrazovanje u Vittri.

Škola pritom ne primjenjuje ni standardne oblike podjele i ocjenjivanja učenika - oni se obrazuju u skupinama ovisno o svome stupnju znanja, a ne dobi. To omogućuje široku primjenu raznovrsnih znanja i tehnika učenja.

Iako neke studije pokazuju kako sva djeca nisu sposobna prilagoditi se ovakvom “otvorenom” konceptu jer im je važna koncentracija, red i mir, u Vittri su uspjeli uskladiti potrebu djece za organizacijom i usmjeravanjem, ali istodobno i oslobađanjem njihovih kreativnih potencijala.

Idi na 24sata

Komentari 14

  • mestar 24.05.2017.

    Mislim da je vrijeme promjenit program u skolama pogotovo prvih 8 razreda, jer sad djeca prvasici vise znaju neke stvari nego ucitelji. Govorim iz iskustva jer znam jednog mladica dok je jos bio djete koji je procitao vise kljiga do prvog razreda nego svi ucitelji u toj skoli skupa, na koncu je propao pasam se pitao zasto, onda sam dosao do zakljucka da mu je bilo dosadno i isljucio te dosadne ucitelje koje je dosta puta ispravljao onda su ga proglasili kao problem, a nisu vidili da su oni problem i da taj djecak treba nesto novo.

  • VedranSokcevic 24.05.2017.

    to su za imigrante napravili... da se bolje prilagode

  • Crozag 23.05.2017.

    A mi se još borimo s obrazovnim reformama, s opremanjem škola računalima, za i protiv vjeronauka...

Komentiraj...
Vidi sve komentare