U emisiji u Mreži prvog gostovali su Ivan Domagoj Milošević iz HDZ-a, ekonomski analitičar Damir Novotny i sindikalist Mijat Stanić koji su raspravljali o monetizaciji autocesta.
- Primjer monetizacije ocrtava kako ova Vlada upravlja zemljom, nema se plana, ideje ni hrabrosti. Tko nema orijentaciju, a želi upravljati zemljom, nije mu mjesto u Vladi - rekao je Milošević.
Ostavština ove Vlade bit će 80 milijardi kuna novog javnog duga
- Ova Vlada nakon dvije godine maltretiranja svih nas želi zapravo ponovno uzeti novce da bi pokrpala svoje rupe i popravljala što su učinili, odnosno nisu. 80 milijardi kuna novog javnog duga bit će ostavština ove Vlade - upozorio je i dodao da je HDZ protiv privatizacije državne infrastrukture i državnih monopola, ali da su za privatizaciju državnih poduzeća.
- Nismo protiv privatizacije, ali nije isto privatizirati hotel i industriju koja bi donijela gospodarski oporavak kao državne monopole i infrastrukturu - kazao je i istaknuo kako je Hrvatska jedina zemlja Europe u kojoj je 'eksplodirao' javni dug u proteklih pet ili šest godina. Kazao je da autoceste moramo bolje iskoristiti - na primjer, jedno od rješenja je i 'upisivanje' u kartu europskih transportnih pravaca, poput Ankara - Zagreb - München.
Novotny: Ne želim ulagati u autoceste, jer tu ne vidim nikakvog prinosa
S njim se ne slaže Novotny koji smatra da za autoceste ne postoji dobro rješenje, ali je za monetizaciju zbog visokog javnog duga koji Hrvatska ima.
- Sada imamo 80 posto javnog duga u BDP-u, a to pretvara ekonomski rast u mizeriju. Ja kao član drugog mirovinskog stupa ne želim ulagati u autoceste, jer tu ne vidim nikakvog prinosa. Dug za autoceste možemo reformirati koliko god puta hoćemo, ali jednom ćemo ga morati vratiti. Nigdje u svijetu javni sektor ne podiže BDP, nego privatni - kazao je i dodao da su autoceste i krediti za njih dio javnog duga te da moramo izaći iz socijalizma te ući u tržišnu trgovinu.
- Javna ponuda dionica je dobra ako se pronađu kupci, a ako se ide u reprogram opet kupujemo vrijeme i prebacujemo lopticu na teret budućih generacija. Javni sud se kad tad mora vratiti i vrijeme je da se to učini - zaključio je.
Plan C - reprogram duga i ponuda obveznica građanima
Stanić smatra da će se problem autocesta riješiti C planom, a to će biti reprogram duga i ponuda obveznica građanima. Misli kako se od monetizacije autocesta odustalo zbog referenduma te da je Vlada birala trenutak kada će objaviti da od monetizacije neće biti ništa.
- Premijer je birao trenutak kad će reći da neće biti monetizacije i kada će napraviti najveću štetu jer očekuje da Ustavni sud odbaci referendum. No, to neće uspjeti jer naše pitanje nije reducirano samo na ove autoceste, želimo mijenjati zakon o cestama da se bilo kojoj budućoj vladi onemogući da takvo što napravi - kaže Stanić.