Uskok je dvije godine od otvaranja istrage, podigao optužnicu protiv bivšeg vozača pokojnog Milana Bandića Zdravka Krajine, tzv. kralja Adventa Denisa Mohenskog i Jelene Čeklić koja je bila u Povjerenstvu za davanje u zakup javnih površina u Zagrebu.
Da je Milan Bandić živ, sigurno bi i on bio obuhvaćen optužnicom jer se navodi kako je pokojni gradonačelnik primio 400 tisuća kuna mita za pogodovanje.
Radi se o aferi Advent, ali i brojnim drugim pogodovanjima s javnim površinama koja su kroz seriju tekstova raskrinkala 24sata.
Krajina i Mohenski su, neslužbeno doznaje Jutarnji, tijekom istrage priznali kaznena djela za koja ih terete, dok čeklić negira optužbe.
Priopćenje Uskoka donosimo u cijelosti:
USKOK je, nakon provedene istrage, pred Županijskim sudom u Zagrebu podigao optužnicu protiv troje hrvatskih državljana (1970., 1976., 1948.) zbog počinjenja kaznenih djela davanja mita i zlouporabe položaja i ovlasti.
Optužnicom se I. okr., dugogodišnjem osobnom vozaču i osobi od posebnog povjerenja tadašnjeg gradonačelnika Grada Zagreba, te stvarnom voditelju poslovanja dvaju trgovačkih društava, i II. okr. vlasniku trgovačkog društva i obrta za ugostiteljstvo, stavlja na teret da su se u razdoblju od kolovoza 2016. pa sve do siječnja 2020. u Zagrebu dogovorili s tadašnjim gradonačelnikom Grada Zagreba, ovlaštenim za donošenje zaključaka o dodjeli javnih površina u Gradu na korištenje poslovnim subjektima, da će im omogućiti dodjelu željenih javnih površina Grada u zakup društvima i obrtu pod njihovom kontrolom radi organizacije raznih manifestacija, i to I. okr. u zamjenu za razne protuusluge koje ne ulaze u opis njegovog radnog mjesta vozača u Gradu Zagrebu, te II. okr. u zamjenu za dio dobiti koju će njegovo društvo i obrt ostvariti od navedenih poslovnih aktivnosti.
U cilju ostvarenja ovog dogovora tadašnji gradonačelnik je nalagao III. okr., članici Povjerenstva za davanje u zakup javnih površina, da poduzima radnje kako bi društva i obrt pod kontrolom I. i II. okr. dobili željene površine bez obzira na prijavu drugih zainteresiranih poslovnih subjekata, slijedom čega je III. okr. u sustavu evidencija rezervirala termine na javnim površinama Grada sukladno traženjima I. i II. okr. čime je onemogućila prijave drugih zainteresiranih podnositelja i prije nego su zahtjevi navedenih društava prošli kroz propisanu proceduru i provjeru nadležnog gradskog tijela.
Također je III. okr. poduzimala potrebne radnje kako bi osigurala da članovi Povjerenstva za davanje javnih površina u zakup i na drugo korištenje donesu prijedloge zaključaka da se upravo društvima I. i II. okr. te samom II. okr. dodijeli tražena javna površina na korištenje, pa je, nakon što su navedena društva i obrt formalno podnijela zahtjeve za dodjelu na korištenje javnih površina, po uputama tadašnjeg gradonačelnika nalagala drugim članovima Povjerenstva koje zahtjeve treba prihvatiti.
Slijedom navedenog je Povjerenstvo za davanje u zakup javnih površina donosilo prijedloge zaključaka o neposrednoj dodjeli javne površine društvima I. okr. i II. okr. sukladno njihovim zahtjevima, na temelju čega je tadašnji gradonačelnik, znajući da su navedeni prijedlozi, pripremljeni na opisani način i sukladno njegovim nalozima, donosio zaključke kojima se tražena javna površina dodjeljuje na korištenje tim društvima i II. okr., čime im je omogućio dobivanje na korištenje atraktivnih javnih površina Grada Zagreba.
Zauzvrat je I. okr. službenim automobilima Grada u više navrata prevozio članove obitelji tadašnjeg gradonačelnika, te održavao njegovu vikendicu, pa i plaćao njezino čišćenje, a obavljao je i druge poslove u korist tadašnjeg gradonačelnika po njegovim nalozima, dok je II. okr. putem I. okr. tadašnjem gradonačelniku dao mito u vidu novčane naknade u sveukupnom iznosu od 400 tisuća kuna, od kojeg iznosa je tadašnji gradonačelnik predao I. okr. najmanje 40 tisuća kuna na ime posredovanja u davanju mita od II okr.