Ovo je za nas liječnike, kao i za pacijente, katastrofa! Na rubu živaca smo, jer nije prvi put, a vjerojatno ni posljednji, prošli put je trajalo sedam dana!, ogorčena je dr. Vikica Krolo, liječnica, zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore, na ponovni pad sustava CEZIH, preko kojeg se izdaju e-recepti, uputnice, dostavljaju nalazi.
"Trenutno postoji problem u radu CEZIH-a, dohvat eRecepata, eUputnica, dostava eNalaza. Intenzivno radimo na otklanjanju", stoji u vrlo kratkoj obavijesti na stranici Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava RH (CEZIH). Što se događa, zašto, i koliko će trajati, pitali smo HZZO, očekujemo odgovor. U međuvremenu, liječnici su očajni, ne mogu ništa, a pacijenti ih zasipaju pozivima i porukama, problem traje od jučer.
- Zatrpani smo pozivima i porukama, pacijenti moraju na pretrage, trebaju im lijekovi, pitaju nas hoće li moći, ne znamo što im odgovoriti. Evo me upravo pacijentica pitala kako će u ponedjeljak na specijalistički pregled u bolnicu, treba joj uputnica, što da joj kažem..., kaže dr. Krolo. Sve je u kolapsu, dodaje.
- Možemo pacijentima, ako dođu, isprintati fizičku uputnicu ili recept, ali ne znamo hoće li to biti primljeno dalje, nadamo se da hoće. Nemamo nikakvu uputu niti obavijest, osim onoga što i vi sami vidite na stranici CEZIH-a. Još je, k tome, i kraj mjeseca - pišemo doznake, bolovanja, terapije.. Kad god nešto 'nadograđuju', bude još i gore, kaže liječnica. Podsjeća kako je ista situacija bila i prije koji mjesec, i trajala je sedam dana.
- Sad neslužbeno čujemo da bi opet moglo potrajati toliko, drugi pak kažu da će proraditi u ponedjeljak, a mi pacijentima nemamo što reći, zaključuje. Kako dodaje, sustav u ovakve situacije nipošto ne bi smio dolaziti.
Predsjednica Hrvatske ljekarničke komore mag.pharm. Ana Soldo napominje kako su informaciju o padu sustava zaprimili jučer sredinom dana te da im je iz HZZO-a poručeno da se problem riješava.
Pacijenti mogu u ljekarne doći i s isprintanim receptima, potvrđuje Soldo.
Od pacijenata na terenu se, međutim, može čuti kako im neki liječnici ne printaju recepte već ih upućuju na ljekarne, a ljekarne pak vraćaju na liječnike.
Danas u rano poslijepodne oglasio se HZZO, iz kojeg poručuju kako je jučer, u četvrtak tijekom regularnih aktivnosti na konsolidaciji sustava CEZIH "došlo do problema u radu sustava uslijed čega određeni servisi poput e-uputnice, e-recepta nisu bili u funkciji".
- Odmah se pristupilo rješavanju problema, te ističemo kako su servisi e-uputnice i e-recepti od danas iza 12 sati ponovno u funkciji. U najskorijem roku očekuje se potpuna normalizacija i neometano korištenje svih funkcionalnosti, kažu, uz ispriku zbog poteškoća uzrokovanih ovom situacijom.