Dan nakon stravične prometne nesreće na cesti D30, tzv. istočnoj velikogoričkoj obilaznici, u kojoj je poginula žena, policija je objavila da je sudar skrivio vozač (54) Fiat Una koji je u raskršće ušao na crveno svjetlo na semaforu.
POGLEDAJTE VIDEO:
On je u nedjelju oko 13 sati vozio obilaznicom od Žitnjaka u smjeru Siska. Kraj križanja s Avenijom Pape Ivana Pavla II., gdje postoji semafor, naletio je na desnu bočnu stranu Mercedesa C klase, koji je istom cestom u suprotnom smjeru vozio pripiti muškarac (66). Nakon nesreće napuhao je 0,52 promila.
Vozaču Mercedesa je na semaforu bilo upaljeno zeleno svjetlo za skretanje ulijevo. Udarac je Mercedes odbacio na Opel Insigniju, dok se Uno prevrnuo na krov. Poginula je 52-godišnja putnica iz Una, a još troje iz istog vozila su teško ozlijeđeni. Riječ je o vozaču, 31-godišnjaku i maloljetnici. Sve su prevezli u KBC Zagreb. Kako neslužbeno doznajemo, svi su članovi iste obitelji s područja Zagreba.
Iako su prve informacije govorile da je žena ispala iz vozila i na mjestu preminula, to su demantirali velikogorički vatrogasci. Potvrdili su nam da su na dojavu policije izašli na intervenciju te da su rezali lim kako bi iz smrskanog automobila izvukli preminulu i još jednu ozlijeđenu osobu. Kako bi došli do unesrećenih morali su izvući sjedalo iz automobila.
- Cesta je stvorena za ganjanje, policije nikad tamo nema, a kad je sunce jako, slabo se vidi koje je svjetlo na semaforu - komentirao je čitatelj, dok je drugi podsjetio na tešku prometnu nesreću u kojoj je prije nešto manje od tri godine na istom križanju poginulo dvoje ljudi.
Bilo je to u svibnju 2015. godine, dvije godine nakon što je istočna velikogorička obilaznica puštena u promet. U nesreći su poginuli motociklist i suvozačica u automobilu koji je vozio njezin suprug. S njima je u autu bilo i dijete.
- Ovako izvedene prometnice, kao što je ova, kolokvijalno nazivam prometnicama smrti. Na njima se jednostavno moraju događaju smrti jer nema nikakve redudancije. Kao da imate na 20. katu balkon bez ograde - pojasnio je Marušić. Kaže da je ova nesreća pokazni primjer zbog čega smo na samom europskom dnu prema stopi smrtnosti na prometnicama.
- Prvi problem je što su na brzu cestu, obilaznicu, na kojoj se praktički vozi kao po autocesti postavili semafore. Sličan je problem s vodičkom obilaznicom i brzom cestom iz Kaštela prema Trogiru. Ako su željeli izbjeći usporavanje prometa trebali su ići u denivelaciju (spuštanje dijela prometnice). Bolje rješenje bio bi i rotor, ali on usporava promet - rekao je Marušić.
Drugi problem na koji upozorava je nepostojanje videonadzora koji bi primorao vozače da smanje brzinu.
- Treći važan faktor je starost vozila. Država porezima destimulira kupnju vozila s pet zvjezdica za sigurnost umjesto da za njih, primjerice, ukine trošarine - smatra Marušić.
1. Blješti u semafore
Čitatelji se žale da kad sunce blješti, slabo vide koje je svjetlo na semaforu
2. Ograničenje brzine
Iako je u križanjima ograničenje brzine 60 km/h, cesta je ravna, pa svi stisnu gas
3. Nema kamera
Videonadzor bi utjecao na svijest građana, koji bi tad pažljivije vozili