Nisam vjerovao vlastitim očima da je moj automobil, Chevrolet Captiva, koji sam kupio 2009. godine, sam od sebe upalio motor i pokrenuo se. Nakon što se upalio, sam je udario u kamion koji je bio parkiran nekoliko metara dalje, govori Tomislav Gregurić (57) iz Bjelovara.
Prisjeća se kako je tog 16. veljače 2014. godine ključ u bravi svojeg automobila ostavio na opciji off.
- Kad sam uskočio u auto da ugasim motor, vidio sam da se ključ sam prebacio na poziciju on. Na sreću da se moj trogodišnji unuk nije u tom trenutku našao ispred Captive - govori dalje Gregurić.
O nesreći je odmah obavijestio bjelovarsku policiju. Nakon očevida, dok su još dva policajca bila u dvorištu, Captiva se još jednom pokrenula sama. Potvrđuju nam to i susjedi koji su se kod Gregurića našli u tom trenutku.
Općinski sud u Bjelovaru naložio je vještačenje u Auto centru Rajković. No vještak je ustvrdio da nije zabilježena pogreška na motoru, odnosno da se automobil nije mogao sam pokrenuti. Gregurić se zatim u sljedećim tjednima obraćao cijelom nizu institucija ne bi li dokazao da se vozilo samo pokrenulo i uzrokovalo sudar. No nitko od nadležnih trgovaca, zastupnika i državnih tijela nije reagirao na njegove pritužbe. Zatim se obratio udruzi Drugi val čiji članovi pružaju besplatnu pravnu pomoć.
- Chevroletu iz Slovenije, koji pokrivaju i hrvatsko tržište, predočili smo dokaze objavljene u Njemačkoj koji pokazuju kako se već desetljeće ugrađuju neispravne brave za paljenje. Tek nakon toga Slovenci su se javili Tomislavu Greguriću i ponudili mu nagodbu - objasnila je Žaneta Višy Kevešević, predsjednica udruge Drugi val.
Mario Saganić iz tvrtke Opel SEE, koja zastupa Chevrolet na našem tržištu, odgovorio nam je da su, unatoč nedostatnim dokazima, pristali isplatiti štetu Greguriću, no da je on, iz njima nepoznatih razloga, od toga odustao. Gregurić objašnjava kako je nagodbu odbio jer su uvjeti koje su mu postavili bili neprihvatljivi.
- U ugovor su mi stavili odredbu prema kojoj, ako istupim u javnost, moram platiti 10.000 eura kazne za odavanje povjerljive poslovne tajne - pojašnjava Gregurić. U međuvremenu se udruga Drugi val konzultirala i s Ministarstvom prometa, pa čak i s američkom agencijom za sigurnost u prometu. Dobili su potvrdu da je 2012. u Americi objavljen sigurnosni opoziv za Captivu, i to zbog pogreške u sustavu kočenja.
General motors, u čijem koncernu se nalazi i Chevrolet, čak je i kažnjen s 900 milijuna dolara zbog odugovlačenja objave sigurnosnih opoziva. Ta informacija je dodatno razljutila Bjelovarčanina.
- Kako je moguće da naša inspekcija kaže da moj auto nije na popisu za opoziv, nego da je ispravan? A Drugi val im je prijavio grešku, a predočili su i sve dokaze iz inozemstva - pita se Tomislav Gregurić. Na naše upite o sigurnosnim povlačenjima nisu odgovorili ni u mađarskoj ni u slovenskoj tvrtki koja zastupa istočnoeuropsko tržište. Svi vozači Chevroleta na linku https://recalls.gm.com mogu provjeriti je li njihovo vozilo sigurno. Potrebno je upisati broj šasije.