To je to što me zanima!

Ocjene ne ukidati te odmah uvesti obveznu informatiku

Rasprava o reformi: Nastavnici, ravnatelji, odgojitelji i učenici primjedbe i prijedloge mogu dati i online na stranicama Cjelovite kurkularne reforme www.kurikulum.hr
Vidi originalni članak

Jučer je počela stručna rasprava o reformi obrazovanja i nacionalnim kurikularnim dokumentima.

Cilj rasprave je skupiti kritičke primjedbe i prijedloge. U raspravi mogu sudjelovati učitelji, nastavnici, odgojitelji, stručni suradnici, ravnatelji i učenici. Svoje prijedlog i primjedbe mogu predati online na stranicama Cjelovite kurikularne reforme – www.kurikulum.hr.

Drugi način su javna predstavljanja reformi visokoškolskoj i znanstvenoj zajednici, strukovnim udruženjima, sindikatima, komorama i nacionalnim vijećima te školama gdje svi mogu sudjelovati. Učiteljice s kojima smo razgovarali tvrde da se i kod ove reforme premalo pitalo struku.

- Devetogodišnje školovanje i polazak djece sa šest godina u prvi razred ništa značajno neće promijeniti. Mijenja se samo forma. Sa sedam godina uče pisati, a to je sadašnji uzrast prvog razreda. Kako misle da djeca ne uče mala tiskana slova, a da čitaju tim slovima napisane tekstove. Mi sve ovo što se sad predlaže radimo, jedina novina je 1.i 2. razred bez ocjena i polazak prije u školu. Prije nego što se krenulo u reforme trebalo je otići u škole te vidjeti što se i kako radi da bi se uopće krenulo u nekakve promjene - kaže Dragica Čubić, učiteljica iz područne OŠ “Ivana Gorana Kovačića” u Cisti Provo koja već 30 godina radi u struci.

Njezina kolegica Vanesa Balić Mucić, koja već 14 godina radi po zamjenama u raznim osnovnim školama, ima slično mišljenja i naglašava da se “na papiru svašta može planirati jer teorija je jedno, a praksa nešto drugo”.

- Sve što bismo trebali raditi u pripremnom prvom razredu sa šestogodišnjacima već sad rade odgojitelji na predškolskom uzrastu u vrtiću. I onda dolazi drugi razred, a to je današnji prvi te se počinje s učenjem slova i svega onoga što je i sad aktualno. Ni sad nema u prvom razredu za sedmogodišnjake do kraja prvog polugodišta brojčanih ocjena. I što je tu novo, a da to već ne radimo? Neka nam se objasni. Imamo mi i zadane ciljeve, i postignuća, i ishode - kaže Balić Mucić. Dodaja kako nastavnici već opisno ocjenjuju učenike i da opisne ocjene nisu ništa novo.

- Ukidanje brojčanih ocjena, unatoč svim nedostacima, izazvalo bi pravi cirkus. Vjerujte da je to još jedina motivacija djeci da uče. Nismo sigurne da bi ih ukidanje brojčane ocjene motiviralo za dodatni rad - kaže učiteljica Mucić.
Prema njezinim riječima, nastavnici već sad uče djecu kako učiti, predaju im nastavne sadržaje na inovativan način, povezuju predmete, održavaju terensku nastavu...

Dragica Čubić dodaje kako je ova reforma podsjeća na onu iz 80-ih godina prošlog stoljeća kad je također uvedeno opisno ocjenjivanje.

- Ne može se krenuti u temeljite promjene bez prethodne duge i dobro pripremljene reforme nastavnih sadržaja. Nitko ne vidi naš rad i trud, a nama je dosta više pokušaja da se nešto mijenja samo da bi se mijenjalo. Zađite u svaku našu školu i vidjete ćete kurikularnu reformu - poručuje učiteljica Čubić.

Nastavnica informatike Nives Bešić pak ističe kako nedostaje povezanosti sadržaja različitih predmeta.

- To se neće poboljšati ovakvim prijedlozima. Na prvi pogled ispada da sve znaju, a kad se malo zagrebe, nailaziš na rupe u znanju. Ono što im ne piše u udžbeniku malo tko od njih će učiti, a kamoli primijeniti - mišljenja je Bešić.

Dodaje kako bi informatiku trebalo uvesti kao obvezan predmet već od petog razreda.

- Današnje generacije su informatički educirane, djeca žive u virtualnom svijetu. Informatika koju sad imaju u školi neće im puno pomoći - poručuje nastavnica informatike iz Ciste Provo.

 

Idi na 24sata

Komentari 5

  • Rollan Rollan 16.03.2016.

    Informatiku treba uvesti u sve škole i to kao svakodnevni obavezni predmet. S druge strane vjeronauk izbaciti i premjestiti ga tamo gdje prirodno i pripada - u crkvu. Nije valjda da crkva ne želi djecu (svoje ovčice) u crkvi...

  • škver 16.03.2016.

    ocjene su zakon.

  • Malnar 16.03.2016.

    Blago receno glupe zaostale komunisticke ideje I izjave ovih profesora I ucitelja u clanku. Pa moja djeca idu u Englesku u osnovnu skolu gdje je system 6 plus 3 I krecu od 4 godine, nemaju ocjena zabavljaju se u skoli I tako uce nemaju strahova od losih ucitelja koji su prestrogi I djele lose ocjene I omalovazavaju ucenike, zar su Engleska djeca zato gluplja? prije bih reko sposobnija a imaju deset puta laksi program u osnovnoj skoli. Moja djeca su se preporodila kad smo dosli u Englesku skola I'm je zabava bez muke nema zadaca domacih koje traju po dva sata kao u Hrvatskoj, I ta djeca nisu nista gluplja od nashi dapace pametnija I sposobnija jer se kroz cijelu osnovnu skolu samo pohvaljuje ono sto I'm ide od ruke a ne kao u rh se sprda s djecom kojoj nesto I neki predmet ne lezi I jos ih se kaznjava losim ocjenama a gradivo je tri puta vece nego u Engleskoj I ta djeca kad zavrse osnovnu oni su hrabri pametni sposobni za daljnje skolovanje, ovo sto se djeci radi u Hrvatskoj u osnovnim skolama je samo dopunjen stari komunisticki system skolovanja di je izbaceno gadjanje puskom a umetnuti novi tereti, budale I sljepci odite u Englesku naucite I primjenite da bude bar slicno skolovanje u rh I djeca I roditelji ce se preporodit.

Komentiraj...
Vidi sve komentare