Do kraja ovog tjedna učitelji i nastavnici dobit će Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, a nakon Uskrsa te bi upute trebalo početi primjenjivati.
Stoji to u pismu ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak koje je u četvrtak uputila ravnateljima osnovnih i srednjih škola.
O tome kako će nastavnici zapravo ocjenjivati učenike Divjak najavljuje da će upute poslati do kraja ovog tjedna.
- S obzirom na to da ulazimo u drugu fazu nastave na daljinu, kad bismo u nastavnom procesu trebali primijeniti Uputu za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, važno je da se i učitelji i nastavnici, ali i učenici, pripreme za tu fazu. Zato je sljedeći tjedan – tjedan ponavljanja i planiranja - piše Divjak.
Podsjetimo, nakon dva tjedna nastave na daljinu, brojni roditelji upozorili su na gotovo nemoguću situaciju s previše gradiva i zadataka koje učenici dobivaju, te da su prisiljeni sate i sate provoditi snalazeći se u svemu tome sa svojom djecom. U jednakom su kaosu i nastavnici, koji, kako nam kažu, trpe ogroman pritisak od Ministarstva da produciraju mnogo materijala i organizraju nastavu.
Mnogi su pisali i direktno ministrici, pa je i sama Divjak već nekoliko ponovila kako shvaća da su svi pod pritiskom. U pismu ravnateljima navodi:
- Moramo osigurati uravnoteženje obaveza u nastavi na način da uzmemo u obzir opterećenje učenika i potrebu da se razluči bitan sadržaj od sporednog te da se učenike ne optereti suvišnim detaljima. Stoga je potrebno uspostaviti krug povjerenja za učenje između vas u školi, učenika i roditelja, to je osobito važno u ovoj situaciji kad treba imati povjerenja u stručnost učitelja i nastavnika, odgovornost i samostalnost učenika te podršku roditelja.
Inače, sljedeći tjedan učitelji i nastavnici trebaju učenicima i roditeljima poslati analizu učenikova rada i aktivnosti u virtualnim učionicama. Za učenike koji nisu bili aktivni, razrednici trebaju kontaktirati roditelje.
Trebaju isplanirati i kako će ocjenjivati učenike.
Asistenti i stručni suradnici trebaju sljedeći tjedan prikupiti iskustva učenika i roditelja, te predložiti konkretne mjere potpore učenicima, posebno onima s poteškoćama i posebnim potrebama, navodi se u pismu ministrice ravnateljima.
Sami uskršnji praznici, saznajemo, provodit će se od modela do modela nastavne godine koji su odabrale županije, te o danima koji su ostali za nadoknadu nakon štrajka.