Obrtnici, ljudi koji stvaraju. Bez njih bi naš život bio nezamisliv. O ugledu obrtnika govore podaci iz davne 1447. godine, kad je krojačima Gradeca gradska uprava dala prve privilegije, a 1466. hrvatsko-ugarski kralj Matija Korvin cehovske privilegije daje svim obrtnicima Zagreba.
Prve komore kao oblik organiziranja obrtništva u Hrvatskoj postoje od 1852. i još se od tada predano radi na promicanju i zaštiti interesa hrvatskih obrtnika. Upravo je to vrijednost koju Hrvatska obrtnička komora smatra svojom temeljnom odgovornošću.
Obrtništvo je naš brend - po kojem smo prepoznati u cijelom svijetu. Kartonaža Hudetz, Stolarski obrt Banek i Kišobrani Cerovečki samo su neki od zagrebačkih obrta koji djeluju više od stoljeća i dio su našeg identiteta, naše tradicije.
Za njihov opstanak katkad je bila ključna prilagodba ukusima tržišta i modi, ali i dosljednost u vlastitom načinu proizvodnje. Upravo u toj kombinaciji krije se recept za njihovu dugotrajnost.
Obrtništvo je zapravo nematerijalna kulturna baština (potvrdio UNESCO) i svakako je dio nacionalnih atributa (medičari i drvene igračke u Zagorju, ugostiteljstvo, proizvodnja vina, zagrebačka obrtnička tradicija). No oni su i svojevrsne turističke atrakcije, a u Hrvatskoj obrtničkoj komori rade i na povezivanju lokalnih obrtnika s turističkom potražnjom kako bi turistima, osim kupnje, pružili autentičan doživljaj izrade obrtničkih predmeta.
- Obično u mjestima izvan gradskih središta (košaraši u Koprivnici, proizvodnja keramike u Hrvatskom zagorju, proizvodnja bačvi kraj Jastrebarskog) takvo je iskustvo u pravilu prisutno. Za gradska središta kao što je Zagreb tipične su manje obrtničke radionice, u kojima je zbog fizičkih ograničenja uvid u proizvodni proces moguć za manji broj posjetitelja - kažu nam iz Hrvatske obrtničke komore.
Naglašavaju da su “Tradicijski proizvod” i “Umjetnički proizvod” znakovi kvalitete koji kupcu daju do znanja kako je riječ o autentičnim obrtničkim proizvodima iza kojih stoji visok udio ručnog rada ili primjena autentičnih obrtničkih tehnika i/ili motiva tipičnih za podneblje iz kojeg dolaze. U tom pogledu oni su svakako vrijedan element koji učvršćuje poziciju određenog obrtničkog proizvoda na tržištu i samim time jača snagu njegova brenda.
Hrvatska obrtnička komora provodi i razne projekte i inicijative u cilju očuvanja autohtonih hrvatskih obrta.
- S ciljem upozoravanja na potrebu očuvanja i razvoja starih, dijelom autohtonih hrvatskih obrta kojima prijeti izumiranje, promicanja strukovnog obrazovanja za takva zanimanja te razvoja i promocije umjetničkih obrta koji njeguju dugu tradiciju u hrvatskoj povijesti, Hrvatska obrtnička komora dodjeljuje tradicijskim i umjetničkim proizvodima/uslugama znak - kažu nam.