Ministrica znanosti Blaženka Divjak uputila je u petak pismo Ekspertnoj radnoj skupini te njezinu voditelju Radovanu Fuchsu iz kojeg je vidljivo da je kurikulum za hrvatski jezik koji je poslan u objavu u Narodne novine različit od onog koji je predala radna skupina za hrvatski jezik.
U navedenome pismo koje smo dobili iz pouzdanih izvora, vidi se da je radna skupina od sedam članova 18. siječnja predala kurikulum uz čak četiri izdvojena mišljenja, što znači da se skupina nije ni približno usuglasila o dokumentu po kojem će se raditi udžbenici u sklopu reforme.
Kako neslužbeno doznajemo, Divjak i Fuchs zajednički su odlučili doslovce presjeći gordijski čvor, tako što će EKS kurikulum s izdvojenim mišljenjima poslati ministarstvu, a ministarstvo će potom tražiti mišljenje neovisnih institucija po kojem će se zaključiti kurikulum.
Kako se iz pisma vidi, tako je i bilo.
Za A domenu kurikuluma - Hrvatski jezik i komunikacija, zatraženo je mišljenje Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, koji je preporučio i dodatno mišljenje metodičara, pa je prijedlog kurikuluma poslan i na Filozofski fakultet u Rijeci.
Za domenu B - Književnost i stvaralaštvo, zatraženo je mišljenje Filozofskog fakulteta u Zagrebu, a za domenu C - Kultura i mediji, zatražena je stručna recenzija Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Kako se navodi, mišljenje je zatraženo i od Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, koja je dala svoju recenziju prijedloga kurikuluma još u veljači 2018. kada su izrazili brojne kritike.
- Održan je sastanak s predstavnicima Akademije na kojem su akademici iznijeli svoje mišljenje iznijeli svoje mišljenje u kojem još dijelu treba unaprijediti prijedlog i dali mišljenje o kanonu obavezne lektire - navodi se u pismu koje je Divjak uputila EKS i Fuchsu.
Ministarstvo je prema tim mišljenjima institucija koje dosad nisu bile uključene u proces izrade kurikuluma ili reforme sastavilo konačnu verziju kurikuluma.
Kako saznajemo, ovim postupkom kojim su doslovce zaobišli posvađanu radnu skupinu, Ministarstvo i Fuchs prekinuli su daljnje odugovlačenje izrade kurikuluma, a čini se da će isti sistem primijeniti i na kurikulum iz povijesti oko kojeg i dalje traje rasprava unutar radne skupine.