Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta usvojio je zakon koji zabranjuje prodaju naizgled istih proizvoda različite kvalitete u Europskoj uniji. Objavila je to na konferenciji za medije hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.
- Službena pozicija Europskog parlamenta je da se različita kvaliteta proizvoda na istoku i zapadu EU mora zabraniti. To je pozicija do koje smo došli nakon godina uvjeravanja, povlačenja za rukav i dokazivanja! Oduševljena sam ovako dobrim rezultatom teških pregovora, i za mene već petogodišnjeg procesa. Vrlo je teško gurati zakon za koji nitko ne želi da se dogodi osim vas i dijela istočnoeuropskih zastupnika, kazala je Biljana Borzan.
Odbor je naime usvojio izmjenu tzv. crne liste Direktive o nepoštenim poslovnim praksama i eksplicitno zabranio dvostruku kvalitetu proizvoda.
- Više od 80 posto građana Hrvatske smatra da nas velike korporacije tretiraju kao građane drugog reda. To su brojke koje sam dobila kada sam radila prvo istraživanje kvalitete na našem i njemačkom tržištu s Hrvatskom agencijom za hranu. Ti podaci su me obvezali. Europski parlament je donio najbolju poziciju, unatoč teškim pregovorima. Sada je na potezu Vijeće, a tu veliku ulogu mora odraditi naša Vlada!, kaže Borzan.
Direktiva propisuje da će kazne za proizvođače koji plasiraju dvostruku kvalitetu biti do četiri posto njihovog godišnjeg prometa. Paralelno sa zakonodavnim procesom ide i europsko istraživanje kvalitete proizvoda za koji je sredstva iz EU proračuna osigurala upravo Borzan.
- Prema mojim informacijama, uzorak će se uskoro formirati na osnovi doprinosa 19 država članica. Prvi rezultati će biti kroz par mjeseci, i moguće je da zakon bude izglasan i prije toga. Samim time su rezultati i važniji, jer će povući za sobom i prve sankcije, kaže Borzan.
Edukativni kviz i #ovajputglasam
U kampanji #ovajputglasam, JoomBoosovi influenceri, u suradnji s Europskim parlamentom, u edukativnom kvizu uče mlade prednostima života u Europskoj Uniji. Jedna od prednosti upravo je jednaka kvaliteta svih proizvoda u svim zemljama članicama EU, među kojima je i Nutella.
Osim što mlade pratitelje uče prednostima života u EU, također ih potiču na izlazak na izbore za EU parlament 26. svibnja. Upravo izlazak na izbore i glasanje na istima prvi je korak ka promjeni na bolje, poručuju mladi influenceri.
U edukativnom kvizu Znaš il' padaš odgovaraju na pitanja vezana uz zemlje članice EU te uče o istima. Pogledajte pretposljednju epizodu na ovom linku!