Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Goran Đurđević (27) omiljen je učitelj među učenicima Osnovne škole “Antun Kanižlić” iz Požege u kojoj radi od 2013. godine. Kako učenicima od petog do osmog razreda predaje povijest, odnedavno je s prijateljem i susjedom Darkom Taborskim počeo snimati edukativne videomaterijale koji su povezani s nastavnim gradivom.
Videomaterijale potom objavljuju na YouTubeu, a dosad su ih na svojem kanalu postavili četiri. Trenutačno je, kaže nam Đurđević, u pripremi još sedam videa koji se montiraju.
- Zasad snimamo za pete i sedme razrede, a uskoro ćemo početi i s gradivom za šeste razrede, dok ćemo do ljeta isto učiniti i za osme. Ideja nam je bila olakšati djeci gradivo iz povijesti kako bi ga mogli sami svladati gledajući naša predavanja. U ovom projektu nas je ohrabrio i podržao prijatelj i matematičar Toni Milun jer sam nisam imao hrabrosti stati pred kameru – opisao nam je Goran, koji je prije dvije godine u Zadru završio studij povijesti i arheologije. Poučne videomaterijale ograničili su na trajanje u prosjeku od pet minuta podijeljenih u tri dijela. U prvom dijelu se učenicima predstavlja predavač, u drugom je glavni dio gdje se ukratko objasne najvažnije stvari ovisno o nastavnoj jedinici koja se obrađuje, dok se u trećem dijelu učenicima postavljaju pitanja. Videa snimaju na različitim lokacijama u cijeloj Požegi, a dosad su snimali od gradske knjižnice i čitaonice pa do katedrale, kafića i gradskog muzeja.
- Gradivo koje obrađujemo biramo po kurikulumu. Kolege su počele videa koristiti u nastavi i djeca su zadovoljna. Najvažnije je da video mogu u bilo kojem trenutku zaustaviti ili ponoviti kako bi zapisali ono što ih zanima. Osobno ih zasad nisam puštao na nastavi, ali u budućnosti i to planiram – rekao nam je požeški povjesničar. Otkrio nam je kako ga i ostale kolege u susjednim školama ohrabruju i podupiru te kako mu je cilj da mu se uskoro pridruže u snimanju. Cilj je u video uključiti i učenike tako da će postavljati pitanja predavačima, ali i oni njima te kako bi igrokazom pokušali dočarati pojedina povijesna razdoblja. Đurđević smatra kako je u knjigama iz povijesti za osnovne škole previše datuma koji su nepotrebni te kako se povijest većinom podučava na potpuno krivi način.
- Traži se učenje napamet datuma, mjesta ili povijesnih ličnosti. To učenicima nije zanimljivo niti korisno. Dosadno im je i tako stječu odbojnost prema povijesti kao nastavnom predmetu. Iz iskustva tvrdim da moje učenike puno više zanima kako su se ljudi odijevali primjerice u 18. stoljeću ili što se jelo u pretpovijesti – kaže nam Požežanin. Đurđevićeva predavanja na YouTubeu sve su gledanija, a učenici koji imaju bilo kakva pitanja ili nejasnoće mogu im se javiti na e-mail adresu zanimljiva.povijest@gmail.com ili na Facebook stranicu.
Deset stvari koje svaki učenik treba znati iz povijesti
1. Francuska revolucija - Promijenila je svijet, ukinula dotad postojeći društveni poredak i nakon nje više nije bilo podjela na bogate i siromašne
2. Prvi svjetski rat - Dotad je bio najveći rat u povijesti koji je odnio najveći broj žrtava
3. Bacanje nuklearne bombe na Hirošimu i Nagasaki - Izazvalo je veliku promjenu u čovječanstvu, a nakon toga je postalo normalno nekoga ubiti i uništavati
4. Rimsko Carstvo - Golemi napredak u svakodnevnom životom ljudi. Sagrađeni su vodovodi, terme, kupaonice, ceste i slično
5. Razvoj čovjeka - Važno je da učenici shvate da nismo oduvijek bili ovakvi na planetu i da se čovjek postupno razvijao
6. Predkolumbovske civilizacije - Inke, Maje i Azteci jer je ustaljeno razmišljanje kod djece da ništa prije Kolumba nije bilo vrijedno, a te su civilizacije dokaz da su gradile čuda i živjele u teškim uvjetima
7. Povijest nije samo politika - Povijest su i emocije, ideje, odnosi među ljudima, pa tako postoji i povijest frizura, povijest Jamesa Bonda, povijest mode i slično
8. Politički sustav i demokracija - Djeca trebaju razviti kritičko razmišljanje o tome što se dogodilo u zemljama koje nisu imala demokraciju
9. Fašizam i komunizam
10. Humanizam - Shvatiti da se kroz povijest treba razviti ljubav prema čovjeku i njegovanje različitosti
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.