Predsjednik tijela odgovornog za plovne putove i brodarstvo GDWS Hans-Heinrich Witte rekao je da bi stalna, ekstremna suša mogla „teoretski” utjecati na plovnost. „Ali ne mislim da je to vjerojatno”, kazao je.
Brodovi će možda morati biti znatno manje opterećeni kada je vodostaj nizak, što znači da će biti teško transportirati ugljen i naftu Rajnom. „Puno će se tereta morati prevesti cestom i željeznicom”, naveo je Witte.
Razina vode na vodomjeru Kaub, važnom pokazatelju za brodarstvo, nastavila je u petak padati. Vodostaj je iznosio 42 centimetra, oko 5 centimetara niže nego u isto vrijeme prethodnog dana, prema podacima GDWS-a.
Vlasti su nedavno priopćile da teglenice za plitku vodu mogu ploviti rijekom i ako je u Kaubu izmjerena razina vode od oko 30 do 35 centimetara. Prognoze su da će razina vode na Kaubu pasti na 30 centimetara do početka sljedećeg tjedna.
Teretni i putnički brodovi već nekoliko tjedana imaju problema zbog niskog vodostaja Rajne. Ranije ovoga tjedna brokeri brodskog prijevoza i trgovci upozorili su da nizak vodostaj onemogućuje plovidbu potpuno natovarenih brodova te da bi zbog logističkih problema moglo doći do zastoja u opskrbi i proizvodnji u Njemačkoj.
Rajna je jedan od ključnih kanala koji povezuju industrijsko središte zemlje s lukama Sjevernog mora, iz kojih se potom proizvodi izvoze na svjetska tržišta. Riječni teretni promet se i dalje odvija, ali s brodovima koji su u nekim slučajevima prisiljeni ploviti i do tri četvrtine prazni.