Potražnja za automobilima u Europskoj uniji oslabila je u rujnu, odražavajući nestašicu poluvodiča koji su utjecali na prodaju na svim velikim tržištima, pokazalo je u petak izvješće europske udruge proizvođača ACEA.
U rujnu je u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrirano ukupno 718.598 novih automobila, najmanje u prvom jesenjem mjesecu od 1995. godine i za 23,1 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine.
U kolovozu njihov je broj smanjen za 19,1 posto.
Uzrok naglog slabljenja potražnje nestašica je poluvodiča, ističu u ACEA-i, ukazujući na dvoznamenkasti pad na svim velikim tržištima.
Najviše je u prošlom mjesecu pala potražnja u Italiji, za trećinu u odnosu na prošlogodišnji rujan. U Njemačkoj smanjena je za četvrtinu, a u Francuskoj za petinu.
Najblaži je pad bilježila Španjolska, za 15,7 posto.
Poljska, najveće tržište 'nove' Europe, bilježila je 13,3-postotni pad.
U Hrvatskoj je u rujnu prema podacima ACEA-e registrirano 2.749 novih automobila, za 10,1 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, čime je prekinut šestomjesečni trend rasta potražnje. U kolovozu njihov je broj porastao za 8,3 posto.
Proljetni skok
U razdoblju od siječnja do rujna u EU je registrirano 7,5 milijuna novih automobila, za 6,6 posto više nego u istom razdoblju 2020. zahvaljujući skoku u proljetnim mjesecima koji odražava urušavanje potražnje u proljeće prošle godine, na početku pandemije covida 19.
Italija je posebno teško stradala u prvom valu pandemije i prva je uvela stroga ograničenja kako bi suzbila širenje virusa. U prvih devet mjeseci ove godine bilježila je tako najveći rast potražnje među vodećim tržištima, za petinu u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
U Španjolskoj porasla je 8,8 a u Francuskoj 8,0 posto.
Najveće europsko tržište, ono Njemačke, bilježilo je pak pad 1,2-postotni pad dok je u Poljskoj broj registriranih novih automobila porastao za 17,7 posto.
U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do rujna prema ACEA-i registrirano 31.135 novih automobila, za 31,5 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.