Avion Lion Aira na letu JT 610 srušio se u more pri čemu je poginulo oko gotovo 190 ljudi nedugo nakon polijetanja iz Jakarte.
Mnogo pažnje pridano je samom avionu, obzirom da je Boeing 737 MAX bio potpuno nov, a ovo je prvi veći incident u kojem je sudjelovao taj tip aviona.
Iako je istraga još u tijeku i uzrok neće biti poznat dok ne završi, zrakoplovne nesreće najčešće su kombinacija tehničke i ljudske pogreške. Ipak, i dalje je sumnjivo zašto bi potpuno nov zrakoplov zakazao.
Lion Air ima 218 komada ovih aviona u svom vlasništvu, a avion koji je pao u more u ponedjeljak je u prometu tek od 15. kolovoza ove godine. Imao je samo 800 sati leta, kazao je Soerjanto Tjahjano iz indonezijske Nacionalne agencije za sigurnost zračnog prometa.
Zrakoplovni analitičar Jon Ostrower kazao je za BBC da su novi avioni općenito na "praznicima za održavanje" jer je sve ionako novo. Dodao je i kako svaki novi avion pati od "dječjih bolesti" i da su manje greške normalne, ali daleko od ozbiljne prijetnje sigurnosti kao što je ova.
I ostali stručnjaci slažu se s njime i tvrde da ima puno faktora koji mogu utjecati na pad aviona, bez obzira na to koliko star on bio.
Prema službenim podacima tvrtke Boeing, model 737 MAX je najprodavaniji avion u povijesti te do sad ima skoro 4.700 naručenih primjeraka.
Model MAX 8 su naručile aviokompanije poput American Airlinesa, United Airlinesa, Norwegiana i FlyDubaia.