To je to što me zanima!

Nema više ni ploče, a ni krede: "S tabletima nas ne boli glava"

Otkad je OŠ Donja Vežica u Rijeci uvela tablete, učenici imaju bolji prosjek, manje izostanaka i neopravdanih sati, a manje je i agresivnih učenika te instrukcija
Vidi originalni članak

Super nam je. U e-knjigama imamo slike i video. Na odmorima pišemo zadaće i igramo igrice. Lakša je zadaća i torba, komentiraju učenici OŠ Donja Vežica u Rijeci.

Samo dvije godine nakon što je tim u kojem su prof. geografije Davor Kolarić, učiteljice informatike Loredana Zima i Bosiljka Jelača te ravnateljica Violeta Nikolić počeo eksperimentalni program iŠkola rezultati su očigledni i zavidni.

Cilj je nastavom preko tableta motivirati učenike za učenje i pridonijeti njihovu aktivnijem sudjelovanju u nastavi. Prva osnovna škola u Hrvatskoj, koja je omogućila učenicima nastavu svih predmeta na iPadovima, prvih 32 iPada kupili su sami. U prvoj godini eksperiment je bio u samo jednom osmom razredu. Dvije godine poslije proširio se na šest odjela, čiji učenici prate nastavu svih predmeta preko tableta. Putem iPadova učenici su stalno u kontaktu s učiteljima, e-mailom dobivaju zadatke i čitaju lektiru

Učitelj zauzima mjesto “redatelja” i motivatora djece - da dostupnim informacijama sama istražuju i dolaze do odgovora. 

Učenje postaje zabava

Stvara se suradnički oblik nastave. Nastava se odvija puno brže i ne gubi se vrijeme na prepisivanje.

- Pokazuje se ono što smo i očekivali, a već je dokazano u zemljama u inozemstvu gdje je, iz financijskih razloga, ovaj način nastave naveliko zastupljen. Djeca su aktivnija na satu, mirnija u školi, nema agresivnosti. Kod nas su opravdani satovi smanjeni za 2000, a znatno je smanjen i broj neopravdanih. Djeca s više entuzijazma idu na nastavu, više se pripremaju, sami biraju vrijeme, mjesto i način učenja. Motivacija i zanimanje znatno su se pojačali, kao i bolji prosjek - objašnjava ravnateljica Nikolić. 

Uz postojeće digitalne materijale, učitelji izrađuju i digitalne interaktivne knjige (iBooks) s različitim multimedijalnim materijalima.

- Pokazalo se da oni s tabletima puno više sudjeluju u nastavi od onih koji ih nemaju i moraju prepisivati u bilježnice, a time manje naučiti na satu. Miješa se zabava i učenje. U matematici kroz edukativne igre uče osnove algebre te se smanjuje potreba za instrukcijama. Učenicima je omogućena lakša provjera znanja online testovima, a učiteljima olakšano ispravljanje - kaže prof. Davor Kolarić.

Također, mijenja se i ono što djeca uče na satovima informatike.

- Današnjoj djeci jako su razvijene digitalne kompetencije. Više se ne uči o dijelovima disketa i USB-ovima, koristi se cloud tehnologija, drop box i sl. Djeca prvi put uče da postoje različiti operacijski sustavi, a puno toga što se nekad učilo samo na informatici sad se svaki dan prožima kroz sve predmete - kaže učiteljica Loredana Zima. 

Prije modernizacije nastavnici su proveli 40 sati edukacije za nastavu.

Entuzijazam profesora

Entuzijazam i trud profesora jako su bitni. Jedna od profesorica je pred mirovinu otišla na Međunarodni kongres učitelja i govorila o primjena iPada u nastavi. Planirano trajanje projekta je tri godine, po uzoru na Essa Academy (V. Britanija), koja je uvođenjem tableta u tom periodu povećala uspjeh učenika 97%.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Idi na 24sata

Komentari 25

  • BorisUnique 13.11.2014.

    zašto ne android koji je daleko povoljniji od apple-a.opet pogodovanje američkim proizvodima.androida ima u rasponu od 300-4000 kuna

  • Gleek_123 12.11.2014.

    Slazem se da bi u skoli vjerovatno bilo puno lakse bez toliko kniga,biljeznica itd.Jos sam i sama srednjoskolka i znam da nije lako svaki dan tegliti u skolu torbu od 7 kila.Ali se definitvno ne slazem s time da tablet moze u potpunosti zamijeniti knjige.Kao i svi mojih godina provodim puno vremena na internetu,ali sto se tice lektire knjiga je knjiga.Kad na tabletu citam za 20 minuta pocinje boljet glava,a s pravom knjigom citas kolko hoces :D

  • No.1 12.11.2014.

    Tableti su superiorniji nad udžbenikom.Ali radna i obična bilježnica sa olovkom moraju ostati jer bi to inače bilo zaglupljivanje a ne napredak. Zamislite rješavanje domaće zadaće na tabletu ,jedan napravi zadaću i za par kuna cijeli razred to može downloadat ,to bi bila poplava nepismenih odlikaša.

Komentiraj...
Vidi sve komentare