To je to što me zanima!

Nema se, troši se: Hloverkina turistička zajednica u - minusu

U izvješću koje je sastavljala sama direktorica piše da su se troškovi marketinga 'povećali za 542 posto'. U kategoriji 'ostali nespomenuti rashodi' krije se dva milijuna kuna
Vidi originalni članak

Hloverku Novak Srzić, direktoricu makarske Turističke zajednice kontaktirali smo nakon što je razotkriveno njeno reklamiranje Makarske na društvenim mrežama fotografijama iz Mozambika. Ali i nakon što smo u poslovnim knjigama uočili da je organizacija kojom upravlja poslovala s gubitkom. 

U zemlji u kojoj dobar dio naroda kvalitetno zarađuje od turizma, Turistička zajednica uspjela je, sudeći prema podacima s Poslovne Hrvatske, 2017. i 2018. godinu završiti u minusu. Podaci za 2019. na spomenutoj stranici još nisu objavljeni, ali iz izvješća TZ-a vidimo da su rashodi veći od prihoda za 81.203 kuna. 

OSRAMOTILA SE LAŽNIM FOTKAMA Hloverka Novak Srzić reklamira Makarsku rivijeru fotografijama iz Mozambika. Razotkrili su je

Utipkali smo broj telefona direktorice, ljubazno se predstavili i kazali kako pišemo članak vezan za poslovanje Turističke zajednice. Vidjeli smo nekakve dugove, pa bismo htjeli saznati o čemu se radi, kako su nastali...? Postoje tu gubici zadnjih godina. 

- Ne postoje nikakvi gubici - odlučno je odvratila direktorica. 

- Sve je transparentno, pogledajte i pišite tekst kakav god hoćete. Mi nemamo nikakve gubitke. Mi imamo svoja nadležna tijela i normalno poslujemo. Uostalom, turistička zajednica treba biti u nuli kad završi, a mi smo u plusu, a vi radite što hoćete. Lijep pozdrav - rekla nam je.

Mi smo na to kazali: "Ali vidimo na Poslovnoj Hrvatskoj da imate minus od 300.000 kuna za 2017. godinu i minus od 240.000 kuna za 2018." 

Uslijedila je kratka tišina. Onda nam je Hloverka preklopila slušalicu.  

Troši se na službena putovanja, oglašavanje, zabavljače...

U čemu je problem?  Poslovne knjige kažu da je, u godinama kad su nastajali ovi gubici, povećan broj zaposlenih, ali tek za dvoje ljudi, tako da to sigurno nije razlog. 

Osim toga, od Hloverkina dolaska 2017. godine, povećani su i prihodi Turističke zajednice sa 5,48 na 7,5 milijun kuna koliko iznose u 2019. godini. Istovremeno, dobit je pala, već u prvoj godini njena upravljanja i to za oko 250.000 kuna. 

Ali razmahala se s troškovima. 

Za skoro milijun kuna povećala je rashode u 2019. godini u odnosu na 2018. Odnosno, sa 6,585.831 na 7,500.615 kuna. Podaci su to iz financijskog izvještaja. 

Odakle toliki izdaci? Na što troše? Pročešljali smo stranicu TZ-a. 

Izgleda da su rashodi za službena putovanja porasli duplo - sa 65.000 na 122.400 kuna.  

Davalo se i za stručno usavršavanje radnika; 2018. godine samo 6000 kuna, a 2019. čak 30.000 kuna. Samo na reprezentaciju odlazi po 100.000 kuna godišnje. Kao razlog zašto je ta stavka porasla, u objašnjenjima piše "zbog velikog broja posjeta novinara".

Ostali rashodi iznose dva milijuna kuna. Ne piše o čemu se konkretno radi

Značajno povećanje bilježe naknade osobama koje nisu u radnom odnosu u Turističkoj zajednici - s 498.000 na 718.000. Samo u kategoriji "ostali nespomenuti rashodi" krije se dva milijuna kuna. Ne piše o čemu se konkretno radi. 

Hloverka je povećala i autorske honorare zabavljačima, iako se sama hvalila ukidanjem manifestacija poput ribarskih večeri. 2018. godine bili su 296.000 kuna, a sada su skoro 592.000 kuna. 

Oglašavanje je skočilo s 82.000 na 529.000 kuna. 

U izvješću koje je sastavljala sama direktorica, piše da su se troškovi marketinga "povećani za 542 posto zbog oglašavanja na društvenim mrežama, u tisku, na portalima." Izgleda da se Turistička zajednica Makarske reklamira Makaranima. 

Za službena putovanja, koja su nas možda i najviše ovdje zanimala, nisu navedeni detalji. Na kraju izvještaja potpisala se kao Direktorica Hloverka Novak Srzić, s velikim D.  

U dokumentaciji koju smo pregledali, ima još zanimljivih crtica - vidimo da je 2018. godine za člana nadzornog odbora Turističke zajednice od strane gradonačelnika Makarske Jure Brkana predložen Mate Jujnović, vlasnik tvrtke Promet Makarska, kao i splitskog i makarskog kolodvora. Iz financijskog izvješća vidimo da Turistička zajednica povećava troškove za oslikavanje autobusa. Definitivno voze u bolje sutra.  

Idi na 24sata

Komentari 83

  • 07.06.2020.

    Pola tih zajednica treba ukinuti. Evo moj grad je odličan primjer. Mi mladi smo pokrenuli razne inicijative, guramo svoje amaterske programe koje financiramo preko sponzora. Nikad nismo imali zarade, nikad nismo napravili događaj s malim odazivom. Uvijek tražimo potporu grada i turističke zajednice, uvijek dobijemo nogu u stražnjicu. Istovremeno turistička zajednica organizira programe koji imaju slab odaziv ljudi i ne koriste potencijal koji grad pruža.

  • _Varešak_ 07.06.2020.

    Ukinuti sve zajednice,udruge, jer su one idealna mjesta za uhljebe.

  • domen1 07.06.2020.

    nikad je se riješiti............

Komentiraj...
Vidi sve komentare