U prosincu je na gradonačelnikov prijedlog izglasano da od 1. travnja, taksisti ne mogu davati besplatne kilometre vožnje u početnoj cijeni. To je najviše udaralo na Taxi Cammeo i Uber koji su imali takve akcije.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN ) kaže da Grad Zagreb ima pravo odrediti najvišu početnu cijenu vožnje, ali odluku da u cijenu ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade ne smatraju tržišnom.
-Time su promotivne akcije poput, primjerice, startne cijene prijevoza bez naknade, u potpunosti onemogućene – poručuju iz AZTN-a koje vodi Mladen Cerovac.
Neizdavanje novih licenci taksistima, AZTN je dočekao na nož. Njima se sprečava dolazak konkurencije.
- Svako zakonsko ili faktično ograničavanje broja poduzetnika koji se bave nekom djelatnošću na određenom tržištu načelno nepoželjno sa stajališta tržišnog natjecanja. Takva ograničenja mogu se propisati samo iznimno te, u pravilu, mogu biti učinjena samo u slučaju postojanja nekog jasno definiranog javnog interesa kojim se može opravdati ograničavanje učinkovitog tržišnog natjecanja i, posljedično, smanjivanje koristi za potrošače. Slijedom toga, kada se propisom broj konkurenata ipak ograničava, trajanje ograničenja mora biti što kraće kako bi se zainteresiranim poduzetnicima što prije omogućio pristup konkretnom mjerodavnom tržištu. Stoga AZTN smatra da bi donošenje propisa kojim se izdavanje dozvola za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza u potpunosti onemogućuje na relativno dugo razdoblje od četiri godine, moglo predstavljati pravnu zapreku pristupu tržištu - zaključuju u AZTN-u.