Žena (61) sa šireg koprivničkog područja između ožujka i svibnja na nagovor nepoznatog čovjeka preko društvenih mreža uplatila je u nekoliko navrata više desetaka tisuća kuna za liječenje bolesnog djeteta na račune uz Turskoj i nasjela na prijevaru, upozorili su danas iz koprivničke policije.
Poručili su građanima da ne nasjedaju na razne internetske prijevare i da se ne upuštaju u sumnjive novčane transakcije, kako ne bi sami postali žrtve.
- Dobro razmislite i provjerite sve okolnosti, a ukoliko smatrate da se radi o prijevari ili nekom drugom protupravnom ponašanju, prijavite policiji na broj 192. Kad kupujete online/putem interneta provjerite web stranicu, nikad ne koristite veze dobivene elektronskom poštom ili preko društvenih mreža - upozorili su iz policije.
Osobne podatke, podatke tekućih računa banke ne dajte preko telefona bez obzira na to kako se netko predstavlja, upozorava PU koprivničko križevačka.
Uz upozorenje da se novac ne šalje nepoznatima, policija navodi da, ako je moguće, zadržite pravo da prvo primite robu.
Prije plaćanja razmislite dvaput, provjerite da li ste razumjeli rizike kupnje putem interneta. Sačuvajte sve dokumente vezane za vaše online kupovine, mogli biste ih trebati da utvrdite uvjete prodaje ili da dokažete da ste platili robu. Internet je postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce. Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije. Taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti. Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije do toga da su zainteresirani za romantičnu vezu, online prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što žele - vaš novac i/ili bankovne podatke, navodi policija.
Sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:
CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.
Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.
Krađe identiteta
Vishing - Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u kojoj vas prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.
Phising - Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.
Smishing - Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.
Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.
Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.
Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.