To je to što me zanima!

'Ne možemo sa svakom novom vladom krenuti sve ispočetka'

Kurikularna reforma je pokrenuta prije 11 godina. U njoj ima jako dobrih stvari, treba ih iskoristiti i privesti kraju, kaže voditelj povjerenstva za provedbu kurikularne reforme Matko Glunčić
Vidi originalni članak

Gosti Teme dana na HRT-u bili su voditelj povjerenstva za provedbu kurikularne reforme Matko Glunčić i bivši voditelj eskpertne radne skupin Boris Jokić. 

Povjerenstvo na čijem je čelu Glunčić imenovano je krajem srpnja i zamijenilo je ekspertnu radnu skupinu na čelu s Jokićem. 
Glunčić i Jokić zajedno su krenuli raditi u ekspertnoj radnoj skupini pa su se razišli u razmišljanjima. Jokić je ostao, a Glunčić otišao da bi u konačnici zamijenili mjesta. Novi ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić vidi ih zajedno te očekuje izvješće o radu povjerenstva. 

- Mi nismo, kako se često pogrešno govori, druga ekspertna radna skupina za provedbu kurikularne reforme. Mi smo povjerenstvo za unapređenje odgoja i obrazovanja i naša je zadaća svojevrsna inventura trenutnog stanja i analiza strateških mjera i ciljeva te izrada prijedloga ministru o daljnjim koracima. Izvješće ćemo ministru predati početkom  sljedećeg tjedna. Ono sadrži nekoliko zaključaka, koje ministar može, ali ne mora prihvatiti - kazao je Glunčić.  

Na pitanje hoće li eksperimentalna provedba kurikularne reforme početi sljedeće školske godine, Glunčić odgovara kako se nada da hoće, ako se do kraja ove godine uspije dovršiti normativni okvir.  

Jokić smatra da obujam kurikularne reforme zahtijeva pisanje novog zakona.  

- Ukoliko nova vlada želi ostvariti ciljeve Strategije, ona tome mora prionuti odmah. Stoga treba svesti  za stol sa svima, svih koji su radili na reformi pitati za mišljenje, cijeniti njihov rad. Ja ću se odazvati na razgovor s bilo kime, osobito s legalno izabranim ministrom, no postoji samo jedna reforma, a to je cjelovita kurikularna reforma. Što se tiče sudjelovanja akademske zajednice, moram reći da je od početka s te strane bilo nečasnih radnji u ovom procesu i ja sam radi ljudi s kojima sam radio spreman sjesti za stol sa svima, međutim na neke stvari treba podvući crtu i reći da nisu prihvatljive - rekao je Jokić. 

- Ne možemo sa svakom novom vladom ili sa svakim novim povjerenstvom krenuti ispočetka. U obrazovnoj politici nužan je kontinuitet, a upravo me u Cjelovitoj kurikularnoj reformi smetalo što se ne naslanja na prethodne dokumente rađene u cilju reforme obrazovanja. Reforma je pokrenuta prije 11 godina. U cjelovitoj kurikularnoj reformi ima jako dobrih stvari, treba ih iskoristiti i privesti kraju - kazao je Glunčić.

Idi na 24sata

Komentari 32

  • Mrgudalo3 21.10.2016.

    Mene zanima zašto o obrazovanju pišu oni koji o njemu pojma nemaju i koji očito udžbenik nisu otvorili. Jer da jesu vidjeli bi da već u 4. razredu OŠ piše jasno da se u Domovinskom ratu Hrvatska branila od srpske agresije. Što to još dijete od 10 godina treba znati o toj temi? Nabrojati koordinate gdje su sve pale granate? Pustite djecu da žive. Moj dida je preživio Bleiburg, u Vukovaru mi je poginulo 11 bratića i stričevića (kao borci) i onda meni netko kaže da ja ne volim svoju zemlju jer sam za reformu. Baš suprotno! Zato što ju volim zato znam da joj treba reforma. I to treba pustiti učiteljima i profesorima da rade (pa i Jokiću) jer čovjek je kompetentan, a ne da svi po dobrom starom običaju pametuju. Ovo nije nogomet pa da svi glumimo trenera kad je utakmica. Ovdje se radi o budućnosti naše djece. A usput, ljubav prema domovini i istini kako je ona od stoljeća sedmog u krvi nastajala se uči od rođenja u krilu obitelji. Meni su moji čitali o kralju Zvonimiru, o Zrinsko-frankopanskoj uroti.., a nisam blejala u TV. Zato ako je to jedino što u ovoj reformi stalno navodite kao nedostatak, potrudite se malo da to ispravite.

  • SAINT 21.10.2016.

    što manjinac ima sa hrvatskim jezikom i reformom školstva............

  • mofo 21.10.2016.

    STEM..

Komentiraj...
Vidi sve komentare